MLOJ225 Envanter ve Depo Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar LojistikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Lojistik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MLOJ225
Ders İsmi: Envanter ve Depo Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin mezuniyet sonrası iş yaşamında alacakları sorumlulukları ve verilen işleri anlama ve iş yaşamında uygulama olanağı kazandırır.
Depolama yönetimi politikalarını örnekleri ile birlikte lojistik politikaları içinde uygulamaya dönük bilgilendirir.
Depo ve depolamada kullanılan raf sistemi ve gerekli araç gereçleri hakkında uygulamaları görseller ile desteklenerek sunumu sonucunda, üzerinde tartışabilecek hale gelmelerini sağlayacak birikimi sunarak konuları inceleme, sorgulama ve çözüm arama alışkanlığı edindirmektir.
Dersin İçeriği: Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma)
Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma)
Stoklama politikaları, Türkiye’deki uygulamaları görsel sunum ve tartışma
Depolamada kullanılan raf sistemleri, bunlar için gerekli araçlar ve gereçleri Fifo ve Lifo sistemleri hakkında görsel sunum ve tartışma
Depolamada stok devir hızının önemi ve işletmeye getirdiği avantaj ve dezavantajları konusunun önemi konusunda görsel sunum ve tartışma
Ürünlerin depoya kabul işlemleri, ürün çeşitlerine göre depoya giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma
Ürünlerin satın alma işlemleri görsel sunum ve tartışma
Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma
Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma
Depoya bilgisayar (bilgi) sistemi ile ürün girişi görsel sunum ve tartışma
Depoda teslim ve tesellüm işlemleri görsel sunum ve tartışma
Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları
Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma
Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma
Depoya bilgisayar (bilgi) sistemi ile ürün girişi görsel sunum ve tartışma
Depoda teslim ve tesellüm işlemleri görsel sunum ve tartışma
Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Depo, depo yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlar.
2) Depolama politikalarını, Türkiye’deki depolama uygulama süreçleri ile ilişkilendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma)
2) Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma)
3) Stoklama politikaları, Türkiye’deki uygulamaları görsel sunum ve tartışma
4) Depolamada kullanılan raf sistemleri, bunlar için gerekli araçlar ve gereçleri
5) Depolamada kullanılan raf sistemleri, bunlar için gerekli araçlar ve gereçleri
6) Fifo ve Lifo sistemleri hakkında görsel sunum ve tartışma
7) Fifo ve Lifo sistemleri hakkında görsel sunum ve tartışma
8) Ara Sınav
9) Depolamada stok devir hızının önemi ve işletmeye getirdiği avantaj ve dezavantajları konusunun önemi
10) Ürünlerin depoya kabul işlemleri, ürün çeşitlerine göre depoya giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma
11) Ürünlerin satın alma işlemleri görsel sunum ve tartışma
12) Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma
13) Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları
14) Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya bilgisayar (bilgi) sistemi ile ürün girişi görsel sunum ve tartışma Depoda teslim ve tesellüm işlemleri görsel sunum ve tartışma Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ten Hompel-Schmidt Depolama Yönetimi 2014. Çeviri Mehmet Tanyaş/Murat Düzgün
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 590