İş Sağlığı ve Güvenliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISG125 | ||||||||
Ders İsmi: | Çevre Koruma ve Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste; çevre ve atıklar hakkında bilgi verilir. |
Dersin İçeriği: | Çevre tanımı, çevrenin yasal boyutu, atık yönetimi, kimyasal yönetimi, hava kirliliği, su kirliliği,toprak kirliliği,tehlikeli atıklar, ambalaj atıkları, katı atıklar, tıbbi atıklar, döküntüler, çevresel acil durum planları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi verilir. | Ders notu |
2) | Çevre tanımını yapar. | Ders notu. |
3) | Çevrenin yasal boyutunu bilir. Çevre kirleticilerini ve etkilerini sıralar. Çevrenin iş sağlığı ve güvenliği ile ilişkisini tanımlar. | Ders notu |
4) | Atık yönetimini bilir. Çevre kirliliği çeşitlerini sıralar. | Ders notu. |
5) | Kimyasal yönetimi tanımlar. | Ders notu. |
6) | Hava kirliliğini tanımlar. | Ders notu. |
7) | Su kirliliğini tanımlar. Toprak kirliliğini tanımlar. | Ders notu. |
8) | Vize sınavı. | Ders notu. |
9) | Çevreyi tanımlar. Çevre kirleticilerini ve etkilerini sıralar. Çevrenin iş sağlığı ve güvenliği ile ilişkisini tanımlar. Çevre kirliliği çeşitlerini sıralar. Çevre ve yasal boyutunu bilir. Atık Yönetimini tanımlar. | ders notu |
10) | Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD)’ni bilir. | ders notu |
11) | Tehlikeli atıkları tanımlar. | ders notu |
12) | İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar | ders notu |
13) | İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar | ders notu |
14) | Sunum | ders notu |
15) | final sınavı | ders notu |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notu |
Diğer Kaynaklar: | İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | ||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | ||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | ||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | ||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | ||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | ||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | ||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | ||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 4 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | 3 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 4 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 5 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 5 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 3 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 4 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | 4 |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 4 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 4 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 153 |