İş Sağlığı ve Güvenliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISG121 | ||||||||
Ders İsmi: | Elektrik Uygulamalarında İş Sağlığı ve Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SALİH GAMSIZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders elektriksel tehlikelere karşı korunmak üzere ayarlanmıştır. Elektrikten kaynaklanan elektriksel tehlikelere karşı koruma kavramını bilmelidir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste elektrik gücü ve tanımı, üç fazlı sistemler, elektrik akımının insan vücuduna etkisi, elektriksel koruma yöntemleri, statik elektrik, alçak gerilim şebekesi, elektrik kazalarında ilk yardım, elektrik tesisatlarında güvenlik, elektrik tesisatı ve bakımı, yıldırımdan korunma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel kavramlar ve tanımlamalar | Ders Notları |
2) | Elektrik yükünü, elektrik akımını, akım yoğunluğunu, voltajı, direnci ve iletkenliği tanımlar. | yok |
3) | Üç fazlı sistemleri tanımlar. Üç fazlı ve tek fazlı sistemler arasındaki farkı açıklar. | yok |
4) | Elektrik akımının etkisini tanımlar. | yok |
5) | Düşük voltaj, bağlanma, rezidüel akım rölesi, izolasyon trafosu kullanarak koruyucu izolasyonu tanımlar. Elektrikten koruma yöntemlerini açıklar. | yok |
6) | TN-TT sistemlerini tanımlar. Alçak gerilim sistemlerini açıklar. | yok |
7) | IT sistemini tanımlar. Alçak gerilim sistemlerini açıklar. | yok |
8) | Vize sınavı | yok |
9) | Statik elektriği açıklar. | yok |
10) | Statik elektriği önleme yöntemlerini açıklar. | yok |
11) | Elektrik kazaları için yapılması gereken ilk yardımı açıklar. | yok |
12) | Elektrik tesislerinin güvenliğini tanımlar. | yok |
13) | Elektrik tesisatı bakımlarını ve yıldırımdan korunma yöntemlerini açıklar. | yok |
14) | Hazırlanan öğrenci projeleri için elektriksel tehlikelerin analizi hakkında tartışır. | yok |
15) | Final sınavı | yok |
16) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | elektrikle çalışmalarda iş sağlığı ve güvenliği Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı Prof. Dr. Hakan Tozan |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | ||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | ||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | ||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | ||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | ||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | ||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | ||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | ||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 5 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | 3 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 2 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 4 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 3 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 5 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 5 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | 4 |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 2 | 9 |
Final | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 165 |