UMISG221 İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Metotları ve İletişim Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UMISG221
Ders İsmi: İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Metotları ve İletişim Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste; yetişkin eğitimi, işyerlerinde sağlık ve güvenlik eğitimleri ve bu eğitimler sırasında gerekli olan iletişim becerileri hakkında bilgi verilmektedir.


Dersin İçeriği: Eğitimin tanımı ve alanı, Eğitim süreçleri; Amaç belirleme, Hedef koyma, Öğrenme etkinlikleri, Ölçme, Değerlendirme, Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, Öğrenme psikolojisi, Yetişkin eğitiminde ilkeler, Yetişkinin öğrenme gücü, Yetişkinin öğrenme açısından özellikleri, Eğitim araçları; Görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri, Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi, İş eğitiminin yöneldiği risk grupları, Eski ve yeni iş kanunlarında çalışanların ISG eğitimi, İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri, Sağlık eğitimi, Eğitim ve iletişim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İlgili yönetmeliği bilir.
2) Eğitimin amacını sıralar.
3) Yetişkin eğitiminin özellikleri ve tekniklerini tanımlar.
4) Öğretim tekniklerini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim çeşitlerini sıralar
Öğrenme Yetkinliği
1) Eğitimin niteliği ve periyodunu bilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgi verilir. Ders Notları
2) Yetişkin Eğitimi, Öğrenme ve özellikleri Ders Notları
3) Yetişkin eğitiminin özellikleri ve tekniklerini Ders Notları
4) Çalışanların İş sağlığı ve Güvenliği Rğitimlerinin Usul ve Esasları hakkında Yönetmelik Ders Notları
5) Eğitim Kurumlarının ve Eğiticilerin Nitelikleri Ders Notları
6) Eğitimin niteliği ve periyodu Ders Notları
7) Eğitimin niteliği ve periyodu Ders Notları
8) Ara Sınav
9) Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği ve mesleki eğitimi Ders Notları
10) Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği ve mesleki eğitimi Ders Notları
11) İşyerinde etkili bir iletişim süreci ile ilgili temel kavramlar Ders Notları
12) İlgili mevzuat ve uygulamaları Ders Notları
13) İlgili mevzuat ve uygulamaları Ders Notları
14) Proje Sunumu Ders Notları
15) Fİnal Sınavı
16) Fİnal Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı

İş Sağlığı ve Güvenliği
Dr Serap TEPE
Öğr. Gör. Selin Aslantaş

Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi
ÇSGB

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 44
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 6 18
Ara Sınavlar 2 12
Final 3 18
Toplam İş Yükü 167