INS443 Temel İnşaatıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INS443
Ders İsmi: Temel İnşaatı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: IMZ2201@BÜ - Zemin Makaniği 1 | INS303 - Zemin Mekaniği I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere Zemin Mekaniği dersinde öğrenmiş oldukları zeminin mühendislik davranışlarının temel tasarımında nasıl uygulanacağını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Zemin sınıflandırılması ve zeminlerin mekanik özellikleri, Zeminlerde gerilmeler ve efektif gerilme, Temel mühendisliğinde arazi sondajları ve arazi deneyleri, Temellerin çeşitleri, Zeminlerin taşıma gücü, Merkezi yüklü sığ temellerde taşıma gücü kapasitesi, Terzaghi ve Meyerhofun taşıma gücü kapasitesi teorisi, Eksantrisiteli yüklü temeller, Çift yönlü eksantrisite, Şerit ve Radye temeller, Derin Temeller

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Belirlenen Geoteknik sorunları çözmek için bir öneri sunmak
2) Temellerin türlerini tanıtmak ve eksantrik ve asimetrik temel tasarımı yapmak
3) Saha sondajı ve saha deneyleri hakkında bilgi vermek ve temel zemininin taşıma kapasitesini hesaplamak
4) Şerit ve radye temellerin analizi ve tasarımını yapmak
5) Derin temellerin analizi ve tasarımı yapmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Zemin Mekaniği ve Genel Tanıtım “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
2) Zeminlerde gerilmeler ve efektif gerilme “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
3) Temel Mühendisliğine Giriş ve Temel Çeşitleri “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
4) Temel Mühendisliğinde Arazi Sondajları ve Arazi Deneyleri-1 “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
5) Temel Mühendisliğinde Arazi Sondajları ve Arazi Deneyleri-2 “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
6) Zeminlerin Taşıma Gücü “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
7) Merkezi Yüklü Sığ Temellerde Taşıma Gücü Kapasitesi “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
8) Terzaghi ve Meyerhofun taşıma gücü kapasitesi teorisi “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
9) Yıl İçi Sınavı “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
10) Eksantrisiteli Yüklü Temeller ve Taşıma Gücü Kapasitesi “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
11) Çift Yönlü Eksantrisite “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
12) Şerit ve Radye temeller “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
13) Derin Temeller “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner
14) Kazık Temeller

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Principles of Foundation Engineering”, B.M. Das, 7th Edition, Cengage Learning, 2010.
“Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner, Derya Kitabevi, Trabzon, 2013.
Diğer Kaynaklar: “Foundation Design, Principles and Practices”, D.P. Coduto, Prentice-Hall Publishers, 2nd Edition, 2001.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Ödevler 4 20 80
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 256