MISG228 Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MISG228
Ders İsmi: Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ERTAN ÖCALAN
Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapı işlerinde yapılan çalışmalarda karşılaşılabilecek olası tehlikelere karşı farkındalık sağlamak, Olası tehlikelere karşı gereken önlemleri öğrenmek, İlgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Bu derste; şantiyelerde, açık ve kapalı alanlarda uyulması gereken genel İSG kuralları anlatılarak, genel İSG ve yapı işlerinde İSG farkları irdelenir. Şantiyelerde kayıt, iş kazaları, maliyet belirlenmesi yöntemleri, yüksekte çalışma, kazaları önlemek için alınacak tedbirler, inşaatlarda oluşacak meslek hastalıkları gibi konular detaylı olarak öğretilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği, İş Yeri ve Bina Eklentilerinde alınacak Sağlık ve Güvenlik önlemlerine ilişkin Yönetmelik, Yürürlükteki Yapı işleri ile ilgili diğer Yönetmelikler, Standartlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sağlığı ve İş Güvenliği için geçerli olan ve iş güvenliği uzmanı için gerekli ortak beceriler,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İşyeri güvenliğini ve iş güvenliğini tehdit edici unsurlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İşyerinde meydana gelebilecek iş kazası ve meslek hastalıklarının nedenlerini ve tekrarlanmaması için alınacak önlemleri bilme,
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çatılar, çatılarda yapılan çalışmalar, Kişisel koruyucular ders notu
1) Yapı, Yapı İşleri tanımı, Yapı İşleri Listesi ders notu
2) Türkiye’de Yapı İşleri sektörüne genel bir bakış, istatistikler ders notu
3) Proje, İşveren, İşverenin yükümlülükleri, Alt İşveren, Hazırlık Koordinatörleri, Uygulama Koordinatörleri görevleri ders notu
4) Sağlık ve Güvenlik planları, Güvenlik Önlemleri ders notu
5) Çevre Güvenliği, Yapı alanlarının korunması, Uyarı Levhaları, İş yeri Düzeni, Aydınlatma ders notu
6) Kazı çalışmaları, Kazı alanın korunması, Kontrolü, Şev-iksa uygulamaları ders notu
7) Yapı İskeleleri, Merdivenler, Montaj, De montaj, Kontrol, Betonarme Kalıp çalışmaları, İskele tehlikeleri ders notu
8) vize
9) Yıkım İşleri, Denetim, Tesisat önlemleri, Güvenlik alanı, perde, tehlikeli kısımlar ders notu
10) Yüksekte Çalışma ders notu
11) Yüksekte Çalışma ders notu
12) Platformlar, geçit ve korkuluklar ders notu
13) İş Makineleri, Kaldırma Araçları, ders notu
14) Çatılar, çatılarda yapılan çalışmalar, Kişisel koruyucular ders notu
15) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: öğrencilere verilen ders notu
Diğer Kaynaklar: ders notu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Uygulama 8 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 155