Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersi tanıtın
• Tarihsel gelişimini öğrenmek Yazın
• Eden tarihsel gelişimi
|
Literatür tarihsel gelişimi ile ilgili örnekler
Ödev: Bir sonraki sınıf için tahsis okuma
|
2) |
• Tipografi terimlerini öğrenmek
• Tanımı ve yazı örnekleme ve tipografi terimi tipografik terimleri öğrenme
|
Tanımı ve yazı örnekleme ve tipografi terimi tipografik terimleri öğrenme
Ödev: Sınıfta yapılan uygulamanın farklı bir versiyonu atama yapılması |
3) |
• Alfabetik yazı özelliklerini öğrenin
• Oluşumu ve alfabetik yazı özellikleri
|
Teoride pratik ders olarak bilgisayar uygulama detaylarını öğrendi.
Ödev: Uygulama orijinal metin yazı tipi oluşturmak için yapılacak
|
4) |
• Latin alfabesinin özelliklerini öğrenme
• Latin alfabesinin özellikleri
|
Latin alfabesinin özelliklerinin incelenmesi
Ödev: ve dünyada Kullanılan diğer AlbaWrite incelemek için gözden geçirilecektir
|
5) |
• Yazı ve alfabenin gelişim süreci öğrenilebilir
• Metin ve alfabe gelişmeleri önce
|
Alfabe yazma sürecinde ortaya çıkması ve gelişmesi analiz edilecek |
6) |
• Piktografik makaleler ve özellikleri öğrenmek
• Piktografik makaleler ve özellikler
|
Makale Piktografik İnceleme
Ödev: Sınıfta yaptığımız uygulamanın farklı bir versiyonunun atanması. |
7) |
• Piktografik makaleler ve özelliklerini öğrenmek
• Pictographic makaleler ve özellikleri
|
Makale pictographic muayene
|
8) |
Ara Sınav |
• Fonetik makaleler ve özellikleri
Makale ideografik muayene
|
9) |
• Eski Mısır'da yazma öğrenme gelişim süreci
• Eski Mısır'da yazının gelişim süreci
|
Eski Mısır'da kullanılan yazı çeşitleri inceleyin |
10) |
• Eğitimin gelişimini Yazın
• Mezopotamya'da yaz ve Sümerler gelişimi
|
Sümer ve Mezopotamya'da kullanılan tip karşılaştırılması |
11) |
• Tipografide renklerin etkisini kavrama
• Tipografide renk (Renk bilgisi, renklerin piskolojik etkisirgm, cmyk renkler)
|
Basılı olan tasarınları renk uygunlulu bakımından incelenme
Ödev: Tipografide renklerin etkisini gösteren çalışmalar hazırlama |
12) |
• Tipografide tasarımın temel ilkeleri öğrenme
• Tipografide tasarımın temel illkeleri ( denge, orantı, görsel hiyerarşi, devamlılık vurgulama )
|
Denge, orantı, görsel hiyerarşi, devamlılık vurgulama ilkelerine göre tasarım yapma
Ödev: Tasarımın temel ilkelerine dayalı tipografik çalışma
|
13) |
• Tipografide tasarımın öğeleri kavrama
• Tipografide tasarımın öğeleri (çizgi ton,doku, biçim, ölçü, yön)
|
Çizgi ton,doku, biçim, ölçü, yön çalışmalarını inceleme
Çizgi ton,doku, biçim, ölçü, yön çalışmalarına göre tasarım yapma
|
14) |
• Tipografik örnek çalışmalar hazırlama
• Tipografik örnek çalışmalar
|
Tipografik örnek çalışmalar yapma
Sınıf ortamında yapılan çalışmaların baskısını alma |
15) |
FİNAL |
Öğrencinin 14 haftalık öğrendiği kazanımları yazılı olarak bilgi düzeyi ölçüldü. Daha sonra uygulama sınavı yapıldı.
El yeteneğinin artması.
Tartışma yapılda ve yıl sonu değerlendirmesi yapıldı.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
3 |
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|