TIPEDU200 Sınıf IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIPEDU200
Ders İsmi: Sınıf II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
54 54
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders beş ayrı komiteden oluşmaktadır.
Tıp201 Kardiyovasküler ve Solunum Sistemi Komitesi
Tıp202 Endokrin ve Ürogenital Sistem Komitesi
Tıp203 Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Komitesi
Tıp204 Sinir Sistemi Komitesi
Tıp206 Hastalıkların Biyolojik Temelleri Komitesi
Dersin İçeriği: Bu ders beş ayrı komiteden oluşmaktadır.
Tıp201 Kardiyovasküler ve Solunum Sistemi Komitesi
Tıp202 Endokrin ve Ürogenital Sistem Komitesi
Tıp203 Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Komitesi
Tıp204 Sinir Sistemi Komitesi
Tıp206 Hastalıkların Biyolojik Temelleri Komitesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders beş ayrı komiteden oluşmaktadır. Tıp201 Kardiyovasküler ve Solunum Sistemi Komitesi Tıp202 Endokrin ve Ürogenital Sistem Komitesi Tıp203 Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Komitesi Tıp204 Sinir Sistemi Komitesi Tıp206 Hastalıkların Biyolojik Temelleri Komitesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bu ders beş ayrı komiteden oluşmaktadır. Tıp201 Kardiyovasküler ve Solunum Sistemi Komitesi Tıp202 Endokrin ve Ürogenital Sistem Komitesi Tıp203 Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Komitesi Tıp204 Sinir Sistemi Komitesi Tıp206 Hastalıkların Biyolojik Temelleri Komitesi This course is full of the five separate committee.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929
• Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington,
• Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , mcgraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117
• Histology: A Text and Atlas,Authors: Michael H. Ross, Wojciech Pawlina
Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 6th edition, 2011, ISBN: 978-1-45110-150-8
• Langman’s Medical Embryology Author: T.W. Sadler, Publisher: Wolters Kluwer, 13th Edition, 2015, ISBN: 978-1451113426
• Difiore's Atlas of Histology: with Functional Correlations (Atlas of Histology (Di Fiore's)) Author: Victor P. Eroschenko, Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 12th edition, 2012, ISBN: 978-1451113419
• Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil.
• Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012, David L. Nelson and Michael M. Cox.
• Textbook of Medical Physiology Arthur C. Guyton, M.D. , John E. Hall, Ph.D.
ISBN 0-7216-0240-1 International Edition ISBN 0-8089-2317-X
• Ganong’s Review of Medical Physiology Kim E. Barrett, PhD ; Susan M. Barman, PhD ; Scott Boitano, PhD ; Heddwen L. Brooks, PhD ISBN: 978-0-07-160567-0, MHID: 0-07-160567-3.
• Vander et al.: Human Physiology: The Mechanism of Body Function, Eighth Edition
McGraw-Hill Visual Resource Library ISBN (007-290807-6)
• S. Standring. Gray’s Anatomy. Elsevier, 2016. ISBN: 978 0 7020 5230 9
• Sobotta, Atlas of Human Anatomy, Urban, Fisher, Elsevier, 2011, ISBN: 978 0 7234 3731 4
Diğer Kaynaklar: • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929
• Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington,
• Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , mcgraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117
• Histology: A Text and Atlas,Authors: Michael H. Ross, Wojciech Pawlina
Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 6th edition, 2011, ISBN: 978-1-45110-150-8
• Langman’s Medical Embryology Author: T.W. Sadler, Publisher: Wolters Kluwer, 13th Edition, 2015, ISBN: 978-1451113426
• Difiore's Atlas of Histology: with Functional Correlations (Atlas of Histology (Di Fiore's)) Author: Victor P. Eroschenko, Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 12th edition, 2012, ISBN: 978-1451113419
• Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil.
• Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012, David L. Nelson and Michael M. Cox.
• Textbook of Medical Physiology Arthur C. Guyton, M.D. , John E. Hall, Ph.D.
ISBN 0-7216-0240-1 International Edition ISBN 0-8089-2317-X
• Ganong’s Review of Medical Physiology Kim E. Barrett, PhD ; Susan M. Barman, PhD ; Scott Boitano, PhD ; Heddwen L. Brooks, PhD ISBN: 978-0-07-160567-0, MHID: 0-07-160567-3.
• Vander et al.: Human Physiology: The Mechanism of Body Function, Eighth Edition
McGraw-Hill Visual Resource Library ISBN (007-290807-6)
• S. Standring. Gray’s Anatomy. Elsevier, 2016. ISBN: 978 0 7020 5230 9
• Sobotta, Atlas of Human Anatomy, Urban, Fisher, Elsevier, 2011, ISBN: 978 0 7234 3731 4

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 3
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 2
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 5 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 99 4 396
Laboratuvar 20 8 160
Uygulama 20 4 80
Sınıf Dışı Ders Çalışması 99 8 792
Sunum / Seminer 99 4 396
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 5 2 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 1841