Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIPEDU200 | ||||||||
Ders İsmi: | Sınıf II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders beş ayrı komiteden oluşmaktadır. Tıp201 Kardiyovasküler ve Solunum Sistemi Komitesi Tıp202 Endokrin ve Ürogenital Sistem Komitesi Tıp203 Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Komitesi Tıp204 Sinir Sistemi Komitesi Tıp206 Hastalıkların Biyolojik Temelleri Komitesi |
Dersin İçeriği: | Bu ders beş ayrı komiteden oluşmaktadır. Tıp201 Kardiyovasküler ve Solunum Sistemi Komitesi Tıp202 Endokrin ve Ürogenital Sistem Komitesi Tıp203 Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Komitesi Tıp204 Sinir Sistemi Komitesi Tıp206 Hastalıkların Biyolojik Temelleri Komitesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bu ders beş ayrı komiteden oluşmaktadır. Tıp201 Kardiyovasküler ve Solunum Sistemi Komitesi Tıp202 Endokrin ve Ürogenital Sistem Komitesi Tıp203 Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Komitesi Tıp204 Sinir Sistemi Komitesi Tıp206 Hastalıkların Biyolojik Temelleri Komitesi This course is full of the five separate committee. |
Ders Notları / Kitaplar: | • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929 • Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington, • Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , mcgraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117 • Histology: A Text and Atlas,Authors: Michael H. Ross, Wojciech Pawlina Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 6th edition, 2011, ISBN: 978-1-45110-150-8 • Langman’s Medical Embryology Author: T.W. Sadler, Publisher: Wolters Kluwer, 13th Edition, 2015, ISBN: 978-1451113426 • Difiore's Atlas of Histology: with Functional Correlations (Atlas of Histology (Di Fiore's)) Author: Victor P. Eroschenko, Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 12th edition, 2012, ISBN: 978-1451113419 • Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil. • Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012, David L. Nelson and Michael M. Cox. • Textbook of Medical Physiology Arthur C. Guyton, M.D. , John E. Hall, Ph.D. ISBN 0-7216-0240-1 International Edition ISBN 0-8089-2317-X • Ganong’s Review of Medical Physiology Kim E. Barrett, PhD ; Susan M. Barman, PhD ; Scott Boitano, PhD ; Heddwen L. Brooks, PhD ISBN: 978-0-07-160567-0, MHID: 0-07-160567-3. • Vander et al.: Human Physiology: The Mechanism of Body Function, Eighth Edition McGraw-Hill Visual Resource Library ISBN (007-290807-6) • S. Standring. Gray’s Anatomy. Elsevier, 2016. ISBN: 978 0 7020 5230 9 • Sobotta, Atlas of Human Anatomy, Urban, Fisher, Elsevier, 2011, ISBN: 978 0 7234 3731 4 |
Diğer Kaynaklar: | • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929 • Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington, • Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , mcgraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117 • Histology: A Text and Atlas,Authors: Michael H. Ross, Wojciech Pawlina Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 6th edition, 2011, ISBN: 978-1-45110-150-8 • Langman’s Medical Embryology Author: T.W. Sadler, Publisher: Wolters Kluwer, 13th Edition, 2015, ISBN: 978-1451113426 • Difiore's Atlas of Histology: with Functional Correlations (Atlas of Histology (Di Fiore's)) Author: Victor P. Eroschenko, Publisher: Lippincott Williams&Wilkins, 12th edition, 2012, ISBN: 978-1451113419 • Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil. • Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012, David L. Nelson and Michael M. Cox. • Textbook of Medical Physiology Arthur C. Guyton, M.D. , John E. Hall, Ph.D. ISBN 0-7216-0240-1 International Edition ISBN 0-8089-2317-X • Ganong’s Review of Medical Physiology Kim E. Barrett, PhD ; Susan M. Barman, PhD ; Scott Boitano, PhD ; Heddwen L. Brooks, PhD ISBN: 978-0-07-160567-0, MHID: 0-07-160567-3. • Vander et al.: Human Physiology: The Mechanism of Body Function, Eighth Edition McGraw-Hill Visual Resource Library ISBN (007-290807-6) • S. Standring. Gray’s Anatomy. Elsevier, 2016. ISBN: 978 0 7020 5230 9 • Sobotta, Atlas of Human Anatomy, Urban, Fisher, Elsevier, 2011, ISBN: 978 0 7234 3731 4 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 3 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 2 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 5 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 99 | 4 | 396 |
Laboratuvar | 20 | 8 | 160 |
Uygulama | 20 | 4 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 99 | 8 | 792 |
Sunum / Seminer | 99 | 4 | 396 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 1841 |