SIN271 Çağdaş Dünya Sinemasıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN271
Ders İsmi: Çağdaş Dünya Sineması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE
Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1980 sonrasında dünya sinemasında yaşanan değişimin bileşenlerini bölgeler ve ülkeler çerçevesinde tanımlamak ve bunlar arasındaki ilişkiyi eleştirel bir yaklaşımla ortaya koymak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Günümüz dünya sinemasında yapım, dağıtım ve gösterim alanlarındaki eğilimlerin ana hatlarını açıklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Günümüz dünya sinemasında yapım, dağıtım ve gösterim alanlarındaki eğilimlerin ana hatlarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders hakkında bilgi verilmesi; ders planının dağıtılması. .
2) Günümüz dünya sinemasının genel görünümü. Film Gösterimi: Yeniden Sev Beni (Reconstruction, Christoffer Boe, Danimarka, 2003). .
3) Yeni Amerikan Sineması: 'Blockbuster' filmler ve bağımsız sinema. Film Gösterimi: Cennetten de Garip (Stranger Than Paradise, Jim Jarmusch, ABD, 1984). .
4) Avrupa Sineması (I): Avrupa sinemasına genel bir bakış ve ülke sinemaları: Britanya, İtalya, Almanya ve Fransa ('Bakışın sineması' ya da 'Yeni Fransız Yeni Dalgası). Film Gösterimi: Diva (Jean-Jacques Beineix, Fransa, 1981). .
5) Avrupa Sineması (II): Doğu Avrupa ülkeleri sinemaları, "Miras sineması" ve "Dogma 95" akımı. Film Gösterimi: Şölen(Festen, Thomas Vinterberg, Danimarka 1998). .
6) Japon sineması: korku filmleri, animeler ve 'auteur' sinemacılar. Film Gösterimi: Ran (Akira Kurosawa, Japonya, 1985). .
7) Yeni İran Sineması: İran İslam Devrimi sonrasında sinema ve İran yeni dalga yönetmenler. Film Gösterimi: 10 (Abbas Kiarostami, İran, 2002). .
8) Ara Sınav .
9) Yeni İran Sineması: İran İslam Devrimi sonrasında sinema ve İran yeni dalga yönetmenler. Film Gösterimi: 10 (Abbas Kiarostami, İran, 2002). .
10) Afrika sineması: Kuzey Afrika'da ve Sahra-altı'nda sinema ve Güney Afrika sineması. Film Gösterimi: Yesterday (Darrell Roodt , Güney Afrika, 2004). .
11) Uzak Doğu'da Sinema: Çin Halk Cumhuriyeti, Hong Kong, Tayvan, Güney Kore, Hindistan. Film Gösterimi: Evin Yolu (Wo de fu qin mu qin, Çin Halk Cumhuriyeti, Zhang Yimou, 2000). .
12) Avustralya, Yeni Zelanda ve Kanada sinemaları. Film Gösterimi: Jindabyne (Ray Lawrence, Avustralya, 2006). .
13) Genel değerlendirme. .
14) Final .
15) Final .
16) Final .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nowell-Smith, Geoffrey (Der.) (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı.
Diğer Kaynaklar: Nowell-Smith, Geoffrey (Der.) (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 5
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 5
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 5
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 5
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 5
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 9 9 81
Uygulama 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87