TIP406 Radyoloji ve Nükleer Tıpİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP406
Ders İsmi: Radyoloji ve Nükleer Tıp
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, genel radyolojide kullanılan radyolojik yöntemler ve radyolojik yöntemler hakkında temel bilgiler vermek ve öğrenciyi staja hazırlamaktır. Radyolojinin eğitim kaynağı olarak kullanılması, büyük bir potansiyele sahiptir. Akreditasyon organları, hekimler ve tıp öğrencileri, iyi bir tıbbi müfredat için önemli olduğunu düşünmektedirler. Görevlendirme amaç ve yapılarına genel bir bakış, kurumun ilk üç yılı boyunca öğrendiği dersler üzerine tartışılmaktadır. Değerlendirilebilir hedeflerin geliştirilmesi, radyolojinin diğer uzmanlıklarla entegrasyonu ve lisans öğrencileri için özel olarak denetlenen radyolojik öğrenim vurgulanmaktadır.
Dersin İçeriği: RADYOLOJİ KLİNİĞİNE GİRİŞ ACİL RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME KESİTSEL GÖRÜNTÜLEME HANGİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME AKCİĞER GRAFİSİ ABDOMEN GRAFİSİ KAS-İSKELET GRAFİLERİ PEDİATRİK RADYOLOJİ GİRİŞİMSEL RADYOLOJİDE HASTA HAZIRLIĞI PERKÜTANÖZ BİYOPSİ NÖROVASKÜLER GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ HEPATOBİLİYER GİRİŞİMLER PERİFERİK ARTERİYEL GİRİŞİMLER ÜROGENİTAL GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ PERİFERİK VENÖZ GİRİŞİMLER VİSSERAL VASKÜLER GİRİŞİMLER UYGULAMA

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Temel radyolojik görüntülemede kullanılan cihazların çalışma prensiplerini açıklar
2) • Acil serviste hangi radyolojik görüntülemenin nerede kullanılacağını bilir.
3) • Akciğer, batın ve kemik radyografilerini yorumlar
4) • Pediatrik hastalarda, hangi radyolojik görüntülemeyi kullanacağını bilir ve bulguları tanımlar
5) • Girişimsel radyolojinin nerede ve nasıl kullanıldığını bilir
6) • Girişimsel radyoloji prosedürlerinin nasıl yapıldığını öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) RADYOLOJİ KLİNİĞİNE GİRİŞ ACİL RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME KESİTSEL GÖRÜNTÜLEME HANGİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME AKCİĞER GRAFİSİ ABDOMEN GRAFİSİ KAS-İSKELET GRAFİLERİ PEDİATRİK RADYOLOJİ GİRİŞİMSEL RADYOLOJİDE HASTA HAZIRLIĞI PERKÜTANÖZ BİYOPSİ NÖROVASKÜLER GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ HEPATOBİLİYER GİRİŞİMLER PERİFERİK ARTERİYEL GİRİŞİMLER ÜROGENİTAL GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ PERİFERİK VENÖZ GİRİŞİMLER VİSSERAL VASKÜLER GİRİŞİMLER UYGULAMA
2) Uygulama Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382

Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382

Emergency and Trauma Radiology: A Teaching File, ISBN: 9781469899480

Pediatric Radiology, 2005, Jack, Springer Publishing, ISBN: 9783540213543

Grainger and Allison's Diagnostic Radiology: a textbook of medical imaging (E) - edited by Andy Adam, ISBN: 0443101639

Essentials of Radiology (E) - Fred A. Mettler, ISBN: 0721605273

The Practice of Interventional Radiology, ISBN: 9781437717198
Diğer Kaynaklar: Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382

Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382

Emergency and Trauma Radiology: A Teaching File, ISBN: 9781469899480

Pediatric Radiology, 2005, Jack, Springer Publishing, ISBN: 9783540213543

Grainger and Allison's Diagnostic Radiology: a textbook of medical imaging (E) - edited by Andy Adam, ISBN: 0443101639

Essentials of Radiology (E) - Fred A. Mettler, ISBN: 0721605273

The Practice of Interventional Radiology, ISBN: 9781437717198

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 4
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 3
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 3
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 3
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 2 10
Sunum / Seminer 1 2 2
Toplam İş Yükü 52