Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP406 | ||||||||
Ders İsmi: | Radyoloji ve Nükleer Tıp | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, genel radyolojide kullanılan radyolojik yöntemler ve radyolojik yöntemler hakkında temel bilgiler vermek ve öğrenciyi staja hazırlamaktır. Radyolojinin eğitim kaynağı olarak kullanılması, büyük bir potansiyele sahiptir. Akreditasyon organları, hekimler ve tıp öğrencileri, iyi bir tıbbi müfredat için önemli olduğunu düşünmektedirler. Görevlendirme amaç ve yapılarına genel bir bakış, kurumun ilk üç yılı boyunca öğrendiği dersler üzerine tartışılmaktadır. Değerlendirilebilir hedeflerin geliştirilmesi, radyolojinin diğer uzmanlıklarla entegrasyonu ve lisans öğrencileri için özel olarak denetlenen radyolojik öğrenim vurgulanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | RADYOLOJİ KLİNİĞİNE GİRİŞ ACİL RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME KESİTSEL GÖRÜNTÜLEME HANGİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME AKCİĞER GRAFİSİ ABDOMEN GRAFİSİ KAS-İSKELET GRAFİLERİ PEDİATRİK RADYOLOJİ GİRİŞİMSEL RADYOLOJİDE HASTA HAZIRLIĞI PERKÜTANÖZ BİYOPSİ NÖROVASKÜLER GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ HEPATOBİLİYER GİRİŞİMLER PERİFERİK ARTERİYEL GİRİŞİMLER ÜROGENİTAL GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ PERİFERİK VENÖZ GİRİŞİMLER VİSSERAL VASKÜLER GİRİŞİMLER UYGULAMA |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | RADYOLOJİ KLİNİĞİNE GİRİŞ ACİL RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME KESİTSEL GÖRÜNTÜLEME HANGİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME AKCİĞER GRAFİSİ ABDOMEN GRAFİSİ KAS-İSKELET GRAFİLERİ PEDİATRİK RADYOLOJİ GİRİŞİMSEL RADYOLOJİDE HASTA HAZIRLIĞI PERKÜTANÖZ BİYOPSİ NÖROVASKÜLER GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ HEPATOBİLİYER GİRİŞİMLER PERİFERİK ARTERİYEL GİRİŞİMLER ÜROGENİTAL GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ PERİFERİK VENÖZ GİRİŞİMLER VİSSERAL VASKÜLER GİRİŞİMLER UYGULAMA | |
2) | Uygulama Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382 Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382 Emergency and Trauma Radiology: A Teaching File, ISBN: 9781469899480 Pediatric Radiology, 2005, Jack, Springer Publishing, ISBN: 9783540213543 Grainger and Allison's Diagnostic Radiology: a textbook of medical imaging (E) - edited by Andy Adam, ISBN: 0443101639 Essentials of Radiology (E) - Fred A. Mettler, ISBN: 0721605273 The Practice of Interventional Radiology, ISBN: 9781437717198 |
Diğer Kaynaklar: | Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382 Primer of Diagnostic Imaging, ISBN: 9780323065382 Emergency and Trauma Radiology: A Teaching File, ISBN: 9781469899480 Pediatric Radiology, 2005, Jack, Springer Publishing, ISBN: 9783540213543 Grainger and Allison's Diagnostic Radiology: a textbook of medical imaging (E) - edited by Andy Adam, ISBN: 0443101639 Essentials of Radiology (E) - Fred A. Mettler, ISBN: 0721605273 The Practice of Interventional Radiology, ISBN: 9781437717198 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 4 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 3 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 3 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 3 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 5 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 52 |