TIP407 Anestezi ve Reanimasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP407
Ders İsmi: Anestezi ve Reanimasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere anestezi, yoğun bakım ve ağrı konularında temel teorik bilgileri ve pratik uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriği: Anestezik ilaçlar: intravenöz anestezikler
Uçucu anestezikler
Lokal anestezikler
İlaçların hazırlanması
Genel anestezi yöntemleri
Bölgesel anestezi yöntemleri
Anestezi makinesi
Endotrakeal entübasyon
Havayolu yönetim cihazları
Preoperatif hasta değerlendirmesi
Ameliyathane hazırlanması
Hasta monitörizasyonu
Perioperatif sıvı tedavisi
Akışkanların Mülkiyeti
Kardiyopulmoner ressitasyon
Kardiyopulmoner ressusitasyon için ilaçlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Ameliyat öncesi dönemde bir hastayı değerlendirebilir ve temel bir yönetim planı oluşturabilir
2) • Ameliyat öncesi ve ameliyat döneminde izlenmesi gereken bir plan geliştirme ve uygulamak için gerekli bilgi ve becerileri kazanır
3) • Genel ve bölgesel anestezi ile ilgili riskleri değerlendirip açıklar
4) • Kardiopulmoner resüsütasyonu bilir ve uygular
5) • Perioperatif ağrılar, yoğun bakım ve ameliyat sonrası hastalara yaklaşımı bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Anestetik geçmişi ve hava yolu muayenesi de dahil olmak üzere, odaklanmış bir anamnez alma ve fizik muayene yapma yeteneği kazanır
2) • Perioperatif dönemde uygulanması gereken prosedürlere (hava yolunun ve damar yolunun açılması gibi) ilişkin beceri kazanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anestezik ilaçlar: intravenöz anestezikler Uçucu anestezikler Lokal anestezikler İlaçların hazırlanması
2) Genel anestezi yöntemleri Bölgesel anestezi yöntemleri Anestezi makinesi Endotrakeal entübasyon
3) Havayolu yönetim cihazları Preoperatif hasta değerlendirmesi Ameliyathane hazırlanması Hasta monitörizasyonu
4) Perioperatif sıvı tedavisi Akışkanların Mülkiyeti
5) Kardiyopulmoner ressitasyon Kardiyopulmoner ressusitasyon için ilaçlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Smith and Aitkenhead's Textbook of Anaesthesia, 6th Edition, Alan R. Aitkenhead, BSc, MD, FRCA, Iain Moppett and Jonathan Thompson, Churchill Livingstone, ISBN: 978-0-7020-4192-1, 2013
Morgan and Mikhail's Clinical Anesthesiology, 5th edition 5th Edition,
by John Butterworth, David C. Mackey, John Wasnick, Lange, ISBN-13: 978-0071627030
ISBN-10: 0071627030
Diğer Kaynaklar: Smith and Aitkenhead's Textbook of Anaesthesia, 6th Edition, Alan R. Aitkenhead, BSc, MD, FRCA, Iain Moppett and Jonathan Thompson, Churchill Livingstone, ISBN: 978-0-7020-4192-1, 2013
Morgan and Mikhail's Clinical Anesthesiology, 5th edition 5th Edition,
by John Butterworth, David C. Mackey, John Wasnick, Lange, ISBN-13: 978-0071627030
ISBN-10: 0071627030

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

6

2

7

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 4
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 3
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 3
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 3
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 2 10
Sunum / Seminer 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 56