Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP501 | ||||||||
Ders İsmi: | Kalp ve Damar Cerrahisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The purpose of this course is to learn of normal and abnormal fetal cardiovascular physiology. Students understand the role and impact of prenatal diagnosis on the management of newborns with congenital heart disease. They learn the anatomy and physiology of acyanotic congenital heart disease encountered in the newborn period, e.g. aortic coarctation, aortic stenosis, congenital mitral valve disease, etc. Students acquire essential knowledge on the general vascular problems including varicose veins, limb ischemia and approach to patients with cardiac valvulopathies. |
Dersin İçeriği: | Kalbin cerrahi anatomisi Kardiopulmoner bypass ve kalbin korunması Koroner arter hastalığı ve cerrahi tedavisi Akut miyokard infarktüsün komplikasyonları ve cerrahi tedavisi Vasküler cerrahiye giriş Abdominal aort anevrizmaları Akut arter tıkanmaları Derin ven trombozu Kronik venöz yetmezliği Vasküler travmalar Klinik uygulama 2 Aort kapak cerrahisi Mitral kapak cerrahisi Triküspid kapak cerrahisi Aort anevrizmaları ve diseksiyonları Kardiyak travmalar Klinik uygulama 3 Asiyanotik konjenital kalp hastalıkları Siyanotik konjenital kalp hastalıkları Klinik uygulama Sınav |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kalbin cerrahi anatomisi Kardiopulmoner bypass ve kalbin korunması Koroner arter hastalığı ve cerrahi tedavisi Akut miyokard infarktüsün komplikasyonları ve cerrahi tedavisi Vasküler cerrahiye giriş Abdominal aort anevrizmaları Akut arter tıkanmaları Derin ven trombozu Kronik venöz yetmezliği Vasküler travmalar Klinik uygulama | |
2) | Aort kapak cerrahisi Mitral kapak cerrahisi Triküspid kapak cerrahisi Aort anevrizmaları ve diseksiyonları Kardiyak travmalar Klinik uygulama | |
3) | Asiyanotik konjenital kalp hastalıkları Siyanotik konjenital kalp hastalıkları Klinik uygulama Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Johns Hopkins Textbook of Cardiothoracic Surgery, Second Edition 2nd Edition, by David Yuh, Luca Vricella, Stephen Yang, John R. Doty, ISBN-13: 978-0071663502 ISBN-10: 0071663509 Key Questions in Cardiac Surgery, Narain Moorjani, Nicola Viola, Sunil K. Ohri, 2011, TFM Publishing Ltd, United Kingdom, ISBN10 1903378699, ISBN13 9781903378694 Cardiothoracic Surgery, Joanna Chikwe, David A. Cooke, Aaron Weiss, Andrew Goldstone, 2013, Oxford University Press, United Kingdom, ISBN10 0199642834, ISBN13 9780199642830 |
Diğer Kaynaklar: | Johns Hopkins Textbook of Cardiothoracic Surgery, Second Edition 2nd Edition, by David Yuh, Luca Vricella, Stephen Yang, John R. Doty, ISBN-13: 978-0071663502 ISBN-10: 0071663509 Key Questions in Cardiac Surgery, Narain Moorjani, Nicola Viola, Sunil K. Ohri, 2011, TFM Publishing Ltd, United Kingdom, ISBN10 1903378699, ISBN13 9781903378694 Cardiothoracic Surgery, Joanna Chikwe, David A. Cooke, Aaron Weiss, Andrew Goldstone, 2013, Oxford University Press, United Kingdom, ISBN10 0199642834, ISBN13 9780199642830 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 4 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 4 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 4 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 5 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 12 | 5 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 |