TIP501 Kalp ve Damar Cerrahisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP501
Ders İsmi: Kalp ve Damar Cerrahisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: The purpose of this course is to learn of normal and abnormal fetal cardiovascular physiology. Students understand the role and impact of prenatal diagnosis on the management of newborns with congenital heart disease. They learn the anatomy and physiology of acyanotic congenital heart disease encountered in the newborn period, e.g. aortic coarctation, aortic stenosis, congenital mitral valve disease, etc. Students acquire essential knowledge on the general vascular problems including varicose veins, limb ischemia and approach to patients with cardiac valvulopathies.
Dersin İçeriği: Kalbin cerrahi anatomisi Kardiopulmoner bypass ve kalbin korunması Koroner arter hastalığı ve cerrahi tedavisi Akut miyokard infarktüsün komplikasyonları ve cerrahi tedavisi Vasküler cerrahiye giriş Abdominal aort anevrizmaları Akut arter tıkanmaları Derin ven trombozu Kronik venöz yetmezliği Vasküler travmalar Klinik uygulama
2 Aort kapak cerrahisi Mitral kapak cerrahisi Triküspid kapak cerrahisi Aort anevrizmaları ve diseksiyonları Kardiyak travmalar Klinik uygulama
3 Asiyanotik konjenital kalp hastalıkları Siyanotik konjenital kalp hastalıkları Klinik uygulama Sınav

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kardiyak valvulopatilerin öğrenilmesi, örn. mitral kapak hastalığı, aort yetersizliği, vb.
2) Mekanik protez kapağı ile biyolojik protez kapak arasındaki farkları bilir
3) Siyanotik ve asiyanotik kongenital kalp hastalıklarının arasındaki farkları bilir.
4) Aterosklerotik kalp hastalığı patofizyoloji, koroner arter hastalığı, koroner arter bypass greftleme hakkında temel bilgilere sahip olur
5) Varis ve alt ekstramite iskemisi gibi temel damar hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
6) Kalp-akciğer bypass hakkında temel bilgilere sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalbin cerrahi anatomisi Kardiopulmoner bypass ve kalbin korunması Koroner arter hastalığı ve cerrahi tedavisi Akut miyokard infarktüsün komplikasyonları ve cerrahi tedavisi Vasküler cerrahiye giriş Abdominal aort anevrizmaları Akut arter tıkanmaları Derin ven trombozu Kronik venöz yetmezliği Vasküler travmalar Klinik uygulama
2) Aort kapak cerrahisi Mitral kapak cerrahisi Triküspid kapak cerrahisi Aort anevrizmaları ve diseksiyonları Kardiyak travmalar Klinik uygulama
3) Asiyanotik konjenital kalp hastalıkları Siyanotik konjenital kalp hastalıkları Klinik uygulama Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Johns Hopkins Textbook of Cardiothoracic Surgery, Second Edition 2nd Edition, by David Yuh, Luca Vricella, Stephen Yang, John R. Doty, ISBN-13: 978-0071663502
ISBN-10: 0071663509

Key Questions in Cardiac Surgery, Narain Moorjani, Nicola Viola, Sunil K. Ohri, 2011, TFM Publishing Ltd, United Kingdom, ISBN10 1903378699, ISBN13 9781903378694

Cardiothoracic Surgery, Joanna Chikwe, David A. Cooke, Aaron Weiss, Andrew Goldstone, 2013, Oxford University Press, United Kingdom, ISBN10 0199642834, ISBN13 9780199642830
Diğer Kaynaklar: Johns Hopkins Textbook of Cardiothoracic Surgery, Second Edition 2nd Edition, by David Yuh, Luca Vricella, Stephen Yang, John R. Doty, ISBN-13: 978-0071663502
ISBN-10: 0071663509

Key Questions in Cardiac Surgery, Narain Moorjani, Nicola Viola, Sunil K. Ohri, 2011, TFM Publishing Ltd, United Kingdom, ISBN10 1903378699, ISBN13 9781903378694

Cardiothoracic Surgery, Joanna Chikwe, David A. Cooke, Aaron Weiss, Andrew Goldstone, 2013, Oxford University Press, United Kingdom, ISBN10 0199642834, ISBN13 9780199642830

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124