TIP504 Dermatolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP504
Ders İsmi: Dermatoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencinin temel Dermatoloji becerilerini geliştirmesi için bir öğrenme ortamı sağlamaktır. Dermatoloji dersinin sonunda, öğrenci şunları yapabilir: ilgili bir dermatolojik tarih elde edebilir, dışsal sistemin fizik muayenesini yapabilir ve lezyonların ve patlamaların hastalardaki morfolojisini doğru bir şekilde tanımlayabilir.
Dersin İçeriği: Dermatolojik Muayene Elementer Lezyonlar Dermatolojide Topikal Tedavi Bakteriyel Deri Hastalıkları Viral Deri Hastalıkları-Herpes simpleks, herpes zoster, verrüler Mantar Hastalıkları Eritemli-papüllü hastalıklar-Psoriazis vulgaris, pitriyazis rozea, liken planus Büllöz Deri Hastalıkları- Pemfigus vulgaris, pemfigus vejetans, pemfigus eritematozus, pemfigus foliyaseus, dermatitis herpetiformis, büllöz pemfigoid Klinik uygulama
Sifiliz ve diğer veneryal hastalıklar Rekürren aftöz stomatit ve Behçet hastalığı Deri kanserleri ve prekanseröz lezyonlar Paraziter hastalıklar Ürtiker- Anjiyoödem Klinik uygulama
Akne vulgaris-Seboreik dermatit Atopik dermatit-Kontakt dermatit Klinik uygulama SINAV

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Dermatojik tanıya yönelik bir anamnez alabilir,
2)  Dermatojik tanıya yönelik kapsamlı fizik muayene yapabilir
3)  Hastalardaki döküntülerin ve digger lezyonların morfolojisini tanımlayabilir ve tedavisini yapabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dermatolojik Muayene Elementer Lezyonlar Dermatolojide Topikal Tedavi Bakteriyel Deri Hastalıkları Viral Deri Hastalıkları-Herpes simpleks, herpes zoster, verrüler Mantar Hastalıkları Eritemli-papüllü hastalıklar-Psoriazis vulgaris, pitriyazis rozea, liken planus Büllöz Deri Hastalıkları- Pemfigus vulgaris, pemfigus vejetans, pemfigus eritematozus, pemfigus foliyaseus, dermatitis herpetiformis, büllöz pemfigoid Klinik uygulama
2) Sifiliz ve diğer veneryal hastalıklar Rekürren aftöz stomatit ve Behçet hastalığı Deri kanserleri ve prekanseröz lezyonlar Paraziter hastalıklar Ürtiker- Anjiyoödem Klinik uygulama
3) Akne vulgaris-Seboreik dermatit Atopik dermatit-Kontakt dermatit Klinik uygulama SINAV

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rook's Textbook of Dermatology ninth edition, 2016, Tony Burns (Editor), Stephen Breathnach, Neil Cox, Christopher Griffiths [ISBN 9781118441190]

Fitzpatrick's Color Atlas & Synopsis of Clinical Dermatology, 6th ed., Klaus Wolff, Richard Allen Johnson, Copyright 2009, The McGraw-Hill Companies ISBN 978-0-07-159975-7
Diğer Kaynaklar: Rook's Textbook of Dermatology ninth edition, 2016, Tony Burns (Editor), Stephen Breathnach, Neil Cox, Christopher Griffiths [ISBN 9781118441190]

Fitzpatrick's Color Atlas & Synopsis of Clinical Dermatology, 6th ed., Klaus Wolff, Richard Allen Johnson, Copyright 2009, The McGraw-Hill Companies ISBN 978-0-07-159975-7

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124