TIP513 Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP513
Ders İsmi: Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, el ve üst ekstremitenin incelenmesi, akut fleksör ve ekstansör tendon yaralanmaları, karpal tünel sendromu, kübital tünel sendromu, akut sinir yaralanmaları, parmak ucu ve tırnak yatağı yaralanmaları, parmak kırıkları gibi plastik cerrahinin sık karşılaşılan sorunlarını tanımlayabilme ve inceleme becerisini kazanmaktır. Bu hedefler klinik katip düzenli katılım ve Plastik Cerrahi ekibinin bir üyesi olarak katılımı ile elde edilecektir. Tüm klinik katiplerin ekibin ayrılmaz bir parçası olarak rollerini hissedeceğini ve hasta bakımındaki önerileriyle aktif olarak katılacağını umuyoruz.
Dersin İçeriği: Çocukluk ve yetişkin dönemi plastik cerrahi sorunları
Plastik cerrahide temel teknik ve ilkeler: Yara iyileşmesi için atravmatik yöntem, greftler, flepler, Z-plasti, onarım basamağı
Çene-yüz yaralanmaları: Hastaya ilk yaklaşım, yumuşak doku yaralanmaları, kırıklar
Doğumsal anomaliler ve pediatrik plastik cerrahi: Dudak-damak yarıkları, doğumsal melanositik nevüs, damarsal anomaliler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Çocukluk ve yetişkin dönemi plastik cerrahi sorunları ile ilgili bilgileri bütünleştirerek karşılaşılan durumları çözümleme ve karar/öneri oluşturabilme becerisi kazanır
2)  Hasta ve hastalık süreci ile sağlık bakımı süreci yönetimini anlar
3)  Hasta ve yakınlarıyla, birlikte klinik deneyim yaşadığı sağlık ekibi ile etkin iletişim kurma becerisi kazanırken işbirliğine ve ekip çalışmasına açık hale gelir
4)  Mesleki, toplumsal ve bireysel değerleri gözeterek uygulama becerilerini geliştirir, sürekli bireysel/mesleki gelişime açık olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)  Temel klinik ve girişimsel becerilerde yeterlik kazanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Plastik cerrahi’ye giriş: Temel ilkeler ve greftler Yara iyileşmesi Yara iyileşme bozuklukları ve kronik yaralar Yanık ve sekelleri Anjiozom ve flepler 1 Anjiozom ve flepler 2 Rekonstrüktif cerrahi Elin işlevsel anatomisi ve el cerrahisi Damarsal anomaliler 1 Damarsal anomaliler 2 Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Pratik (Ameliyathane)
2) Dudak-damak yarıkları Kraniofasiyal anomaliler 1 Kraniofasiyal anomaliler 2 Çene-yüz yaralanmaları Dentofasiyal deformiteler 1 Dentofasiyal deformiteler 2 Deri tümörleri Minimal invazif estetik girişimler 1 Minimal invazif estetik girişimler 2 Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Pratik (Ameliyathane)
3) Okuloplastik cerrahi Estetik cerrahi 1 Estetik cerrahi 2 Estetik cerrahi 3 Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Essentials of Plastic Surgery, Edited by Jeffrey E. Janis, 2014, Publisher Quality Medical Publishing Inc, St Louis, United States, ISBN10 1576263851, ISBN13 9781576263853

Plastic Surgery Emergencies : Principles and Techniques, Jamal M. Bullocks , Patrick W. Hsu , Shayan A. Izaddost Larry H. Hollier, Samuel Stal, 2008, Publisher Thieme Medical Publishers Inc, New York, United States, ISBN10 1588906701, ISBN13 9781588906700


Diğer Kaynaklar: Essentials of Plastic Surgery, Edited by Jeffrey E. Janis, 2014, Publisher Quality Medical Publishing Inc, St Louis, United States, ISBN10 1576263851, ISBN13 9781576263853

Plastic Surgery Emergencies : Principles and Techniques, Jamal M. Bullocks , Patrick W. Hsu , Shayan A. Izaddost Larry H. Hollier, Samuel Stal, 2008, Publisher Thieme Medical Publishers Inc, New York, United States, ISBN10 1588906701, ISBN13 9781588906700

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124