Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP513 | ||||||||
Ders İsmi: | Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, el ve üst ekstremitenin incelenmesi, akut fleksör ve ekstansör tendon yaralanmaları, karpal tünel sendromu, kübital tünel sendromu, akut sinir yaralanmaları, parmak ucu ve tırnak yatağı yaralanmaları, parmak kırıkları gibi plastik cerrahinin sık karşılaşılan sorunlarını tanımlayabilme ve inceleme becerisini kazanmaktır. Bu hedefler klinik katip düzenli katılım ve Plastik Cerrahi ekibinin bir üyesi olarak katılımı ile elde edilecektir. Tüm klinik katiplerin ekibin ayrılmaz bir parçası olarak rollerini hissedeceğini ve hasta bakımındaki önerileriyle aktif olarak katılacağını umuyoruz. |
Dersin İçeriği: | Çocukluk ve yetişkin dönemi plastik cerrahi sorunları Plastik cerrahide temel teknik ve ilkeler: Yara iyileşmesi için atravmatik yöntem, greftler, flepler, Z-plasti, onarım basamağı Çene-yüz yaralanmaları: Hastaya ilk yaklaşım, yumuşak doku yaralanmaları, kırıklar Doğumsal anomaliler ve pediatrik plastik cerrahi: Dudak-damak yarıkları, doğumsal melanositik nevüs, damarsal anomaliler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Plastik cerrahi’ye giriş: Temel ilkeler ve greftler Yara iyileşmesi Yara iyileşme bozuklukları ve kronik yaralar Yanık ve sekelleri Anjiozom ve flepler 1 Anjiozom ve flepler 2 Rekonstrüktif cerrahi Elin işlevsel anatomisi ve el cerrahisi Damarsal anomaliler 1 Damarsal anomaliler 2 Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Pratik (Ameliyathane) | |
2) | Dudak-damak yarıkları Kraniofasiyal anomaliler 1 Kraniofasiyal anomaliler 2 Çene-yüz yaralanmaları Dentofasiyal deformiteler 1 Dentofasiyal deformiteler 2 Deri tümörleri Minimal invazif estetik girişimler 1 Minimal invazif estetik girişimler 2 Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Pratik (Ameliyathane) | |
3) | Okuloplastik cerrahi Estetik cerrahi 1 Estetik cerrahi 2 Estetik cerrahi 3 Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Essentials of Plastic Surgery, Edited by Jeffrey E. Janis, 2014, Publisher Quality Medical Publishing Inc, St Louis, United States, ISBN10 1576263851, ISBN13 9781576263853 Plastic Surgery Emergencies : Principles and Techniques, Jamal M. Bullocks , Patrick W. Hsu , Shayan A. Izaddost Larry H. Hollier, Samuel Stal, 2008, Publisher Thieme Medical Publishers Inc, New York, United States, ISBN10 1588906701, ISBN13 9781588906700 |
Diğer Kaynaklar: | Essentials of Plastic Surgery, Edited by Jeffrey E. Janis, 2014, Publisher Quality Medical Publishing Inc, St Louis, United States, ISBN10 1576263851, ISBN13 9781576263853 Plastic Surgery Emergencies : Principles and Techniques, Jamal M. Bullocks , Patrick W. Hsu , Shayan A. Izaddost Larry H. Hollier, Samuel Stal, 2008, Publisher Thieme Medical Publishers Inc, New York, United States, ISBN10 1588906701, ISBN13 9781588906700 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 4 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 4 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 4 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 5 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 12 | 5 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 |