TIP515 Ürolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP515
Ders İsmi: Üroloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin hem yatarak hem de ayakta tedavi faaliyetleri de dahil olmak üzere yetişkin Üroloji hizmetinin ayrılmaz bir parçası haline getirilmesidir. Personel yönetimi altında teşhis ve terapötik çabalara katılmaları beklenecektir. Bu, bir öğrenciyi genel ve uzmanlık temelli ürolojiye (genitoüriner Onkoloji, kadın nörorolojisi, pediatrik Üroloji, endouroloji ve minimal invaziv cerrahi, infertilite, erektil disfonksiyon ve pediatrik Üroloji) maruz bırakan ürolojinin bir anket çalışmasıdır. Din eğitimi sırasında, öğrenciler genitoüriner sistemin yaygın hastalıklarının değerlendirilmesi, teşhisi ve yönetimi ile ilgili geniş kavramları ve spesifik verileri öğrenirler. Bu stajdaki öğrenciler hizmetin ayrılmaz bir parçasıdır. Her türlü çabayı mümkün ve olumlu hasta bakımı için uygun olduğu gibi fakülte ve sakinleri ile çok kişisel temas ile öğrencilere sağlamak için yapılır
Dersin İçeriği: Genitoüriner sistemin sık görülen hastalıklarının tanısı, tedavisi ve
cerrahi müdahaleleri
Ürolojik aciller ve temel tedavi yaklaşımları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Genitoüriner sistemin sık görülen hastalıklarının tanısı ve tedavisi ile bunlarla ilgili cerrahi müdahaleleri tanımlar.
2)  Ürolojik semptom ve bulguları tanımlar ve değerlendirebilir, laboratuar testleri ve radyolojik tanı yöntemlerini planlayabilir,
3)  Temel tedavi algoritmalarını açıklayabilir,
4)  Ürolojik aciller ve temel tedavi yaklaşımlarını tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)  Ürolojik hastalıkları tanır ve ürolojik muayene yapabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anamnez alma-fizik muayene Genitoüriner Sistem Semptomatoloji Tanısal Prosedürler Üroradyoloji Pediatric Üroloji (VUR, inmemiş testis, UPB darlık…)-1 Pediatric Üroloji (VUR, inmemiş testis, UPB darlık…)-2 Erkek İnfertilitesi Erkek Seksüel disfonksiyonu-1 Erkek Seksüel disfonksiyonu -2 Erişkin Erkek Genital Hastalıkları-1 Erişkin Erkek Genital Hastalıkları -2 Ürogenital Sistem Travması Üriner Sistem Enfeksiyonları-1 Üriner Sistem Enfeksiyonları -2 Üriner Sistem Enfeksiyonları -3 Klinik pratik
2) Üriner Sitem Taş Hastalıkları-1 Üriner Sitem Taş Hastalıkları-2 Üriner Sitem Taş Hastalıkları-3 BPH-1 BPH-2 BPH-3 Genitoüriner Sistem Tümörleri-1 Genitoüriner Sistem Tümörleri-2 Genitoüriner Sistem Tümörleri-3 Erişkin İşeme Disfonksiyonu Kadınlarda idrar kaçırma Erkeklerde idrar kaçırma Nöropatik Mesane Hastalıkları Ürodinamik Çalışma Akut böbrek yetmezliği ve oligüri Klinik pratik
3) Üriner obstrüksiyon ve staz Seksüel geçişli hastalıklar Klinik pratik Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Campbell-Walsh Urology: 4-Volume Set with CD-ROM, 9e (Campbell's Urology (4 Vols.)) 9th Edition, Alan J. Wein MD PhD (Hon) FACS, Louis R. Kavoussi MD MBA, Andrew C. Novick MD, Alan W. Partin MD PhD, Craig A. Peters MD, Saunders; 9 edition (December 22, 2006), ISBN-10: 0721607985, ISBN-13: 978-0721607986

Series: Hinman's ATLAS OF UROLOGIC SURGERY, Joseph A. Smith Jr. MD, Stuart S. Howards MD, Glenn M. Preminger MD, Saunders; 3 edition (July 5, 2012), ISBN10: 1416042105, ISBN-13: 978-1416042105
Diğer Kaynaklar: Campbell-Walsh Urology: 4-Volume Set with CD-ROM, 9e (Campbell's Urology (4 Vols.)) 9th Edition, Alan J. Wein MD PhD (Hon) FACS, Louis R. Kavoussi MD MBA, Andrew C. Novick MD, Alan W. Partin MD PhD, Craig A. Peters MD, Saunders; 9 edition (December 22, 2006), ISBN-10: 0721607985, ISBN-13: 978-0721607986

Series: Hinman's ATLAS OF UROLOGIC SURGERY, Joseph A. Smith Jr. MD, Stuart S. Howards MD, Glenn M. Preminger MD, Saunders; 3 edition (July 5, 2012), ISBN10: 1416042105, ISBN-13: 978-1416042105

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124