İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UMISG228 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Teknik Resim Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin öğrendikleri bilgisayarda iki boyutlu (2B) bir çizim programıdır. Mühendislik çizimi, mühendislerin ve teknisyenlerin dilidir. Bu nedenle, bu dersin amacı öğrencileri bu eşsiz dilin temelleri ile donatmak ve onlara AutoCAD kullanarak mühendislik çizimleri aracılığıyla eksiksiz, özlü ve doğru iletişim hazırlamaları için gerekli becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | • Teknik Çizim prensiplerini anlamak • AutoCAD panellerini açıklayın • AutoCAD komutunu açıklayın • AutoCAD komutlarını uygulayabilme • AutoCAD Uygulamasında çizim yapabilme • Teknik Çizim tasarlayabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Destekli Teknik Resim Dersi genel bilgilendirme. | ders notu |
2) | Teknik resim genel bilgilendirme. | ders notu |
3) | Bilgisayarda teknik resim programlarının tanıtımı. | ders notu |
4) | Autocad programı temel bilgilendirme. | ders notu |
5) | Autocad ile basit plan çizimleri. | ders notu |
6) | Autocad programı ile kat planı oluşturma. | ders notu |
7) | Autocad programı ile kat planı oluşturma. | ders notu |
8) | vize sınavı | |
9) | Autocad ile acil durum planı çizimi. | ders notu |
10) | Autocad ile acil durum planı çizimi. | ders notu |
11) | Autocad ile acil durum planı çizimi. | ders notu |
12) | Autocad programı ile farklı iş sağlığı ve güvenliği alanlarına dair yardımcı çizim uygulamaları. | ders notu |
13) | Autocad programı ile farklı iş sağlığı ve güvenliği alanlarına dair yardımcı çizim uygulamaları. | ders notu |
14) | Autocad programı ile farklı iş sağlığı ve güvenliği alanlarına dair yardımcı çizim uygulamaları. | ders notu |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel AutoCAD 2014 Murat Öğütlü, Gökalp Baykal Pusula Publishing İstanbul, 2014 ISBN: 9786055106195 |
Diğer Kaynaklar: | Temel AutoCAD Komutları Harun Özkaya Data Publishing Ankara, 2014 ISBN: 9786055001315 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |||||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |||||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |||||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |||||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |||||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |||||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |||||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |||||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |||||||||||
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |||||||||||
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |||||||||||
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |
10) | Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |
11) | Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |
12) | Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Alan Çalışması | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 5 | 15 |
Uygulama | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ödevler | 8 | 16 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 |