Dersin Amacı: |
Öğrenciler, Türkiye’de ve dünyada sinema tarihine geniş bir inceleme ile dahil olacaklar. Artık klasikleşmiş önemli filmler, sinemanın doğuşundan bugüne kültürel etkileriyle birlikte tartışılacak. Özellikle gerek yabancı, gerek ülkemizde sinema sanatına hizmet etmiş önemli sanatçıların tanıtılması, film sektörünün ve film teknolojisinin gelişimi, zaman içinde oluşan değişimler ele alınacaktır.
Bu dersin sonunda öğrenci sinemanın bir sanat formu olarak yapısını, bir anlatı ve iletişim aracı olarak mekanizmalarını ve bir endüstri olarak işleyişini bilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sinemanın başlangıcından günümüze dünya sinemasının gelişimi, sinematografın icadı, Lumiere Kardeşler’in ilk sinematograf gösterimi, Georges Mélies ve sinemaya kurgu dilinin girmesi, Griffith sinemaları ve sinema dilinin gelişimi, Türk Sinemasının Gelişimi, Muhsin Ertuğrul Dönemi, Hollywood sisteminin kuruluşu, Weimar Dönemi, Yeşilçam Sineması, Alman Ekspresyonist Sineması, Sovyet Sineması, Fransız İzlenimciliği ve Şiirsel Gerçekçilik, Dadaizm ve Sürrealizm. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinema Tarihine Giriş, Sinemanın Doğuşu, Lumiere Kardeşler ve Sinematograf. |
None. |
1) |
Sinemanın uluslararası alanda popülerleşmesi / D.W. Griffith ve anlatı formunun gelişimi |
None. |
3) |
Muhsin Ertuğrul Dönemi: Hayatı, ilkleri ve filmleri. |
None. |
4) |
Weimar Dönemi Alman Sineması ve 1930'larda Avrupa. |
None |
5) |
Dünya Sinemadaki Önemli Akımlar . |
None |
6) |
Savaş Döneminde Sinema: Bir propaganda aygıtı olarak sinema. |
None |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Hollywood Sineması, Amerikan Stüdyo sistemi ve Hollywood türleri. |
None |
9) |
Öğrenci Sunumları. |
.. |
10) |
Türk ve Dünya Sinemasında Önemli romantik Aktörler /Jönler. |
None |
11) |
Sinemada Seslendirme: Türk Sinemasının Önemli Seslendirme Sanatçıları. |
None |
12) |
Türk Sinemasında Önemli Yönetmenler. |
None |
13) |
Öğrenci Sunumları. |
None |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|