İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY455 | ||||||||
Ders İsmi: | Readings in Psychology I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MUAZZEZ IŞIL ESENDİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri psikoloji metinlerine anlatım, içerik ve terminolojik olarak aşina kılmak |
Dersin İçeriği: | Seçme temel ve karakteristik psikoloji metinleri üzerinde okuma anlama ve çözümleme çalışmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoloji dergilerinden makale okuma ile ilgili genel bilgilendirme | Ders notları |
2) | Kadın ruh sağlığı sorunları üzerine bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
3) | Bellek sorunları üzerine bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
4) | Toplum ruh sağlığı hakkında bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
5) | Adli psikoloji ile ilgili bir makale Küçük sınav | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
6) | Politik psikoloji alanından bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
7) | Endüstri ve örgüt psikolojisi alanından bir makale Vize sınavı | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
8) | Pandeminin ruhsal etkileri hakkında bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
9) | Depresyon epidemiyolojisi ile ilgili bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
10) | Sosyal psikoloji alanından bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
11) | Eğitim psikolojisi alanından bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
12) | Ruh sağlığını güçlendirme konusu ile ilgili bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
13) | Şizofreni epidemiyolojisi hakkında bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
14) | İletişim becerileri hakkında bir makale | Makale ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
15) | Sınav haftası | Exam week |
16) | Exam week | Exam week |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 168 |