Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
● Performans nedir?
● Tiyatroyu nasıl, neye ve kime göre tanımlarız?
● Disiplinler-arası performans örnekleri
|
Dinleme, birlikte tartışma |
2) |
● Aracılı ve Aracısız Sanatlar
● Performans Kompozisyonu
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
3) |
● Anlam ve Gösterge
● Göstergeler
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
4) |
● Kod
● Gestalt
|
Sunum, birlikte tartışma |
5) |
● Toplumsal Çerçeve
● Iletişimde Seçim ve Sıralama
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
6) |
● Düzanlam ve Yananlam
● Yapısalcılık ve İkili Karşıtlık
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
7) |
● Homolojik Hizalanma
● Farklılaşma / Prozodi / Sözlü ve Yazılı Dil
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
8) |
● Drama ve Tiyatro
● Mimesis ve Performans
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
9) |
● Beklenti, Uyarı, Adaptasyon
● Ses, Duymak, Dinlemek
● Müzik Algısı: Duygu ve Anlam
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
10) |
● Beden Hareketi ve Beden Hareketine dair Sınıflandırma
● Dansın Nedenleri
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
11) |
● Bale: Bale’de Kaynak ve Dramatik Aksiyon
● Dans ve Müzik ilişkisi
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
12) |
● Dans Tiyatrosu
● Proksemi
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
13) |
● Yabancılaştırma ve Meta
● Sanatta Manifesto
|
Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması |
14) |
● Genel tekrar ve final ödevinin detaylandırılması |
Birlikte tartışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat akımları kavranır. |
|
2) |
Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek |
|
3) |
Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma |
|
4) |
Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. |
|
5) |
Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak |
|
6) |
Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi |
|
7) |
Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. |
|
8) |
Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. |
|
9) |
Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. |
|
10) |
Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak |
|
11) |
Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek |
|
12) |
Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak |
|
13) |
Rejisörlük bilgisi edinilir |
|
14) |
Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
|