Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve dönem boyunca neler üstünde durulacağı üzerine konuşma |
Uygulama |
2) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
3) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
4) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
5) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
6) |
Öğrencilere kamera açıları ve planları hakkında bilgi verme, örneklendirme ve bir takım kamera hareketleriyle egzersizler yaptırma. |
Uygulama |
7) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
8) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
9) |
Öğrencilere telefon kamerası verip bir mizansen çekmelerini isteme ve birlikte seyredip yorum yapma. |
Uygulama |
10) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
11) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
12) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
13) |
Hocanın belirlediği bir audition metnini kayda alma ve ders sonunda birlikte izleyerek değerlendirme |
Uygulama |
14) |
Dersin genel bir değerlendirmesi ve profesyonel hayatta çıkabilecek engeller ve problemler üzerine konuşma ve ikinci dönemde ne üzerine durulacağının konuşulması |
Uygulama |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat akımları kavranır. |
|
2) |
Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek |
|
3) |
Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma |
|
4) |
Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. |
|
5) |
Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak |
|
6) |
Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi |
|
7) |
Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. |
|
8) |
Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. |
|
9) |
Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. |
|
10) |
Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak |
|
11) |
Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek |
|
12) |
Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak |
|
13) |
Rejisörlük bilgisi edinilir |
|
14) |
Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
|