ERUS101 Russian Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ERUS101
Ders İsmi: Russian I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Yabancı Dil Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP BAKAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP BAKAL
Öğr.Gör. VOLHA UMARAVA YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak, temel dilbilgisi kurallarını öğretmek, günlük konuşmalarda kendilerini tanıtabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Temel Rusça dil becerileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kiril alfabesini tanır ve telaffuzları kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Rusça günlük konuşmaları kavrar.
2) Rusça dilinin evrensel yönden önemini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kiril alfabesinin tanıtımı ve Rusça hakkında genel bir bilgi verilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
2) Rusça konuşma kuralları-fonetik algılama ve yapım çalışması Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
3) Pratik cümle kalıplarının öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
4) Belli başlı soru zamirleri ve fiillerin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
5) İsim cinslerinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
6) İsmin genitif (-in hali) halinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
7) Ara sınav
8) Mülkiyet zamirlerinin ve sıfatların öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
9) Sıfatların öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
10) Hareket fiillerinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
11) Basit emir kipinin ve belli başlı fiillerin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
12) Şimdiki zamanın çekimlerinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
13) İsmin aletsel (enstrümental hal) halinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Русский сезон – Элементарный уровень (Başlangıç Seviyesi/ А1/1) ; В.Е.Антонова, М.М. Нахабина, И.И. Жабоклицкая, А.А.Толстых, И.В.Курлова, О.В. сморнова; Nüans Publishing Yayınları; Ankara 2017.
Diğer Kaynaklar: русский язык в упражнениях - хавронина
Методическое пособие.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 42