ÇGE508 Erken Çocukluk Dönemi Araştırmalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ÇGE508
Ders İsmi: Erken Çocukluk Dönemi Araştırmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ASUDE BALABAN DAĞAL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ASUDE BALABAN DAĞAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin öncelikli amacı; çocuk gelişiminde bebeklik döneminden ergenlik dönemi sonuna kadar son yıllarda ülkemizde yapılan güncel çalışmalar hakkında bilgi sağlamak ve bu çalışmaları değerlendirme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği: Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi alanında Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan araştırmaları takip etme, bu araştırmaları bilimsel araştırma ilkelerini dikkate alarak analiz etme, sentezleme ve değerlendirme, araştırma sonuçlarını çocuk gelişimine sağladığı katkılar açısından tartışarak değerlendirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çocuk gelişiminin temel konularıyla ilgili ülkemizde son beş yılda gerçekleştirilen çalışmalar hakkında örneklerden oluşan temel bilgiler edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Çocuk gelişimi alan çalışmalarında tercih edilen konular, ölçme ve değerlendirme yöntemleri bilgiler ve tartışma hakkında bilgi sahibi olur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alan çalışmalarının önemi ve uygulamaya katkılarını değerlendirebilir ve temel düzeyde alan araştırmalarını ve katkılarını yorumlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Araştırmalarına Genel Bakış
2) Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Araştırmalarına Genel Bakış
3) Erken Çocukluk Dönemi Araştırmalarına Genel Bakış
4) Erken Çocukluk Dönemi Araştırmalarına Genel Bakış
5) İlk Ergenlik ( İlkokul-ortaokul) Dönemi Araştırmalarına genel bakış
6) İlk Ergenlik ( İlkokul-ortaokul) Dönemi Araştırmalarına genel bakış
7) Ara Sınav
8) Ergenlik Dönemi Araştırmaları
9) Çocuk Gelişimi Bağlamında Eğitimcilere ve Yöneticilere İlişkin Alan Çalışmalarından Örnekler
10) Çocuk Gelişimi Bağlamında Ailelere İlişkin Alan Çalışmalarından Örnekler
11) Okul ve okulun fiziksel özelliklerine ilişkin alan çalışmalarının incelenmesi
12) Son Yıllarda Yapılan Yüksek Lisans tezlerinden örneklerin sunumu
13) Son yıllarda Yapılan Doktora Tezlerinden örneklerin sunumu
14) Unicef'in Türkiye'de Yürüttüğü Çalışmalardan örnekler
15) Sunumlar.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunum ve makaleler.
Diğer Kaynaklar: Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi I. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Bayhan San, P. ve Artan, İ. 2004. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Oktay, A.1999. Yaşamın sihirli yılları: Okulöncesi Dönem. Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Aral N, A, Kandır ve M, Can Yaşar. 2000. Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları.Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi II. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi I. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Bayhan San, P. ve Artan, İ. 2004. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Oktay, A.1999. Yaşamın sihirli yılları: Okulöncesi Dönem. Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Aral N, A, Kandır ve M, Can Yaşar. 2000. Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları.Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi II. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
2) 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar.
3) 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
4) 0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
5) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çozümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
6) Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.
7) Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
8) Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
9) 0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
2) 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar. 5
3) 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. 1
4) 0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. 5
5) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çozümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. 5
6) Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. 5
7) Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. 1
8) Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 1
9) 0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Sunum / Seminer 16 48
Ödevler 16 48
Ara Sınavlar 1 15
Rapor Teslimi 16 16
Final 1 15
Toplam İş Yükü 232