Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DHF114 | ||||||||
Ders İsmi: | Diş Hekimliği Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. DENİZ GÖKÇE MERAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tıp ve Diş Hekimliği Tarihi ve gelişimleri konularında bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: | Tıp tarihi, ilk çağlardaki diş hekimliği tarihi, 7 - 15. yy diş hekimliği tarihi, 16., 17., 18.,19., 20. yy diş hekimliği tarihi, yakın dönem diş hekimliği tarihi, diş hekimliğinin dallarına göre gelişimi, diş hekimliği aletlerinin gelişimi, Türk Diş Hekimliği Tarihinin gelişimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diş Hekimliği Tarihi (İlk çağlar) | araştırma |
2) | • Diş Hekimliği Tarihi (Ortaçağ ve 16. yy) | okuma |
3) | • Diş Hekimliği Tarihi (17. ve 18.yy) | okuma |
4) | • Diş Hekimliği Tarihi (19. ve 20.yy) | okuma |
5) | • Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
6) | • Restoratif Diş Tedavisi: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
7) | tatil | n/a |
8) | Arasınav | tekrar |
9) | • Pedodonti: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
10) | • Periodontoloji: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
11) | • Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
12) | • Ortodonti: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
13) | • Endodonti: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
14) | • Protetik Diş Tedavisi: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
15) | • Çene Yüz Protezleri: Genel Bilgiler, Tarihçe ve Gelişmeler | okuma |
16) | Final sınavı | tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | DİŞ HEKİMLİĞİ TARİHİ I ve II, Prof. Dr. İlter Uzel. |
Diğer Kaynaklar: | n/a |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | |||||||||||
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | |||||||||||
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | |||||||||||
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | |||||||||||
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | |||||||||||
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |||||||||||
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | |||||||||||
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | |||||||||||
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||||||||
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | |||||||||||
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | 3 |
2) | Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | 4 |
3) | Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | 4 |
4) | Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | 4 |
5) | Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | 2 |
6) | Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | 2 |
7) | Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | 3 |
8) | Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | 2 |
9) | Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | 3 |
10) | Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 2 |
11) | Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | 2 |
12) | Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 19 |