DHF117 Tıbbi Biyoloji ve Genetikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF117
Ders İsmi: Tıbbi Biyoloji ve Genetik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HİLAL EREN GÖZEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teorik derslerimizde; Hücre Biyolojisinin temel bilgilerinden başlayıp moleküler düzeyde hücre ve hücresel olayların işleyişi; hücre bölünmesi-hücre ölümü dengesinin önemi ve çeşitli hastalıklarla ilintisi; ayrıca immunogenetik, genetik teknolojiler, genetik hastalıklar, kalıtım esasları gibi diğer konular hakkında temel bilgilerin ve çeşitli hastalıklarla ilintisi hakkında bilgi verilmesi amaçlanır. Pratik derslerimizde ise öğrencilerimizin sıklıkla kullanılan Tıbbi Biyoloji ve Genetik laboratuvar tekniklerini öğrenmeleri ve pratik yapmaları amaçlanır.
Öğrencilerimizin meslek hayatlarına başladıklarında genetik çalışmalar üzerine işbirliği yapabilecek; genetik hastalık taşıdığından şüphelenilen hastanın test ve tahlil sonuçlarının nasıl yorumlanacağını bilecek düzeyde olmalarına temel oluşturmaları amaçlanır.
Dersin İçeriği: Hücresel Yapılar / Organeller
DNA Yapı, İşlev / DNA Replikasyonu
RNA Yapısı ve Transkripsiyonel Düzenlenme
Transkripsiyonel ve Post-Transkripsiyonel Düzenlenme
Mutasyonlar / Mutagenez
Genetik Kodlar, tRNA, rRNA / Protein Sentezi
Post Transyonel Modifikasyonlar/Epigenetik
Genetik Teknolojileri I
Genetik Teknolojileri II
Sinyal Yolakları
Hücre Bölünmesi / Hücre Siklusu Düzenlenmesi
Hücre Ölümü Düzenlenmesi
Genel Tekrar ve Soru-Cevap
İnsan Genom Organizasyonu
Genetik Kontrol Mekanizmaları
Kromozom Anomalileri ve Hastalıklar
Mendel Genetiği / Kalıtım Paternleri
Mendel Dışı Genetik
Genetik Hastalıklar
Genel Tekrar ve Soru-Cevap
Kanser Genetiği
Genetik Danışma
İmmunogenetik I
İmmunogenetik II
Genel Tekrar ve Soru-Cevap I
Genel Tekrar ve Soru-Cevap II



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencileri, Moleküler Biyoloji ve Genetik branşlarının temel konularında bilgi sahibi yapmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnternet ortamında erişebilecekleri güvenilir kaynaklardan ders konuları ile ilintili websitesi ve video takip etmelerini teşvik etmek Belli başlı bilimsel haber kaynaklarını takip etmelerini teşvik etmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrencilere, yıl boyunca anlatılan konular arasındaki doğru bağlantıları kurabilme; hücresel ve genetik tabanda neden-sonuç ilişkisi oluşturabilme yetkinliği kazandırılması hedeflenmektedir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hücresel yapılar ve organeller Bölüm 2,3,4,5-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 1,2- The cell: Molecular Approach,Cooper GM
2) DNA Yapı ve İşlevi/ DNA Replikasyonu Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 4, Chapter 6-The cell:Molecular Approach, Cooper GM
3) RNA Yapısı ve Transkripsiyonel Düzenlenme Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 7&8-The cell:Molecular Approach, Cooper GM
4) Transkripsiyonel ve Post Transkripsiyonel düzenleme Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 7,8- The cell: Molecular Approach, Cooper GM
5) Genetik Kod/ tRNA, rRNA , Protein Sentezi Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 7,8- The cell: Molecular Approach, Cooper GM
6) Genel Tekrar Ders Sunum Slaytları
7) Resmi Tatil
8) 1. Ara Sınav
10) Post translasyonel modifikasyonlar/Epigenetik Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi-Hasan Veysi Güneş; Chapter 8,10- The cell: Molecular Approach, Cooper GM
11) Mutasyonlar/Mutagenez Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 6- The cell: Molecular Approach, Cooper GM;
12) Genetik Teknolojileri-1 Bölüm 1-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 4,5- The cell: Molecular Approach, Cooper GM;
13) Genetik Teknolojileri-2 Bölüm 1-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 4,5- The cell: Molecular Approach, Cooper GM;
14) Hücresel Sinyal Yolakları Bölüm 10, Moleküler Hücre Biyolojisi,Hasan Veysi Güneş; Chapter 15, The cell: Molecular Approach, Cooper GM
15) Hücre Bölünmesi / Hücre Siklusu Düzenlenmesi Bölüm 11, Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 16, The cell: Molecular Approach, Cooper GM
16) 2. Ara Sınav
16) Genel Tekrar Ders Sunum Slaytları
17) Hücre Ölümü Düzenlenmesi Bölüm 11-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 17- The cell: Molecular Approach, Cooper GM;
18) İnsan Genom Organizasyonu Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
18) Genetik Kontrol Mekanizmaları Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
19) Mendel Genetiği, Kalıtım paternleri Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
20) Mendel-Dışı Genetik Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
21) Kromozom Anomalileri ve Hastalıkları Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
22) Genetik Hastalıklar Essential Medical Genetics- Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith Thompson & Thompson Genetics in Medicine- Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
23) Genel Tekrar Ders sunum slaytları
24) 3. Ara Sınav
25) 3.Ara Sınav
26) Kanser Genetiği Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
27) Genetik Danışma Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
28) Immunogenetik-1 Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
29) İmmunogenetik-2 Essential Medical Genetics- Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith Thompson & Thompson Genetics in Medicine- Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard
30) Genel Tekrar-I Ders sunum slaytları
31) Genel Tekrar-II Ders sunum slaytları
32) Resmi Tatil

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moleküler Hücre Biyolojisi-Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp

HÜCRE:Moleküler Yaklaşım, Cooper Gm, İzmir Tıp Kitapevi

Tıbbi Genetiğin Esasları- Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith

Thompson & Thompson Tıbbi Genetik- Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard

Diğer Kaynaklar: Moleküler Hücre Biyolojisi-Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp

The Cell: A Molecular Approach-Cooper GM, Sinauer Associates Inc.

Essential Medical Genetics- Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith

Thompson & Thompson Genetics in Medicine- Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. 2
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. 4
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 64 % 0
Laboratuar 24 % 0
Ara Sınavlar 3 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 32 2 64
Laboratuvar 12 2 24
Ara Sınavlar 3 8 24
Final 1 32 32
Toplam İş Yükü 144