Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DHF201 | ||||||||
Ders İsmi: | Anatomi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DHF106 - Anatomi 1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ERDEM SÖZTUTAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; fossa axillaris, plexus brachialis, plexus lumbosacralis, alt ve üst ekstremite kasları, kalp ve dolaşım sistemi, solunum sistemi, ürogenital sistem ve sindirim sisteminin anatomisi hakkında temel bilgilerin öğrencilere sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; temel plexuslar, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi, fetal ve periferik dolaşım sistemi anatomisi, lenf sistemi, baş ve boyun damarlarının anatomisi, solunum sistemi, üriner sistem, kadın genital sistem, erkek genital sistem ve sindirim sisteminin anatomisi ile ilgili bilgileri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fossa Axilla, brachial plexus ve üst ve alt ekstremite kasları | |
2) | Gövde kasları | |
3) | alt ekstremite kasları | |
4) | Boyun fasciaları , boyun kasları ve boyun üçgenleri | |
5) | Kardiyovasküler sistem giriş , kalp ve perikard | |
6) | Fetal Dolaşım ve sistemik ve pulmonar dolaşım | |
7) | Periferik dolaşım ve baş- boyun arterleri ve venleri + lenfatik sistem | |
8) | Solunum sistemine giriş, Burun boşluğu, Paranasal sinüsler | |
9) | Larynx, trachea, Akciğer, mediastinum | |
10) | Sindirim sistemine giriş, Ağız boşluğu, dişler ,Dil, tükürük bezleri | |
11) | Pharynx, Oesophagus, Mide, Periton, İnce bağırsaklar Kalın bağırsaklar | |
12) | Karaciğer, Safra keses, ve Safra yolları , Pankreas, Dalak ve portal dolaşım | |
13) | Üriner sistem ve Erkek genital sistemi | |
14) | Kadın genital sistemi |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard L. Dark Gray’ anatomy for student (inglizce) Elsever ,2013. |
Diğer Kaynaklar: | Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. Netter F.H.. Atlas of Human Anatomy: Including Student Consult Interactive Ancillaries and Guides, 6e (Netter Basic Science) 6th Edition.2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | |||||||||||
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | |||||||||||
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | |||||||||||
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | |||||||||||
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | |||||||||||
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |||||||||||
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | |||||||||||
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | |||||||||||
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||||||||
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | |||||||||||
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | 2 |
2) | Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | 2 |
3) | Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | 1 |
4) | Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | 3 |
5) | Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | 4 |
6) | Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | 2 |
7) | Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |
8) | Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | 2 |
9) | Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | 1 |
10) | Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 1 |
11) | Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | |
12) | Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar | 2 |
Anlatım | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |