Dersin Amacı: |
İletişim ve pazarlama alanında özellikle hedef kitle-iletişim dili ve stratejisi belirlemede önemli yeri olan veri madenciliği, içerik yoğunluğunun olumlu-olumsuz olarak ne söylediğini ve genellikle nelerden bahsettiğini de anlatır. Bununla birlikte markaların içgörü üretme, ürün geliştirme, risk-kriz yönetme aşamalarında da önemli derecede etkilidir.
Dersin amacı, yeni Medya sektöründe yer almayı hedefleyen öğrencilerin, sosyal medyayı etkili yönetmeleri ve içerik analizi yaparak tüketici ile sosyal medya üzerinde doğru iletişim kurmalarını sağlayabilmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Data inceleme, veri kategorizasyonu ve veri anlamlandırma, sosyal medya takibi, monitoring, sosyal dinleme (social listening), veri madenciliği, insight üretme, ürün geliştirme, risk-kriz yönetme, raporlama. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital iletişim sektörüne yönelik bilgi aktarımı. Veri madenciliği nedir, nerelerde kullanılır?
|
None |
2) |
Sınıf içi uygulama ile focus grup incelemesi. Veri madenciliğinde KVKK kuralları. |
none |
3) |
Sınıf içi uygulama ile sosyal medyada grup incelemesi ve sonuçların değerlendirilmesi.
Yeni medyada veri madenciliği araştırma örnekleri.
|
none |
4) |
Sınıf içi uygulama ile kişisel ve kurumsal profil incelemesi. |
none |
5) |
Marka dili ve marka stratejisi. Yeni medyada veri madenciliği ile dil ve stratejinin analizi ve belirlenmesi. |
none |
6) |
Marka dili ve marka stratejisi üzerine öğrenci incelemeleri ve sunumları. |
none |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Sosyal medyada risk ve kriz yönetimi.
Sosyal medya tarihindeki önemli kriz örnekleri ve kriz iletişiminde veri madenciliğinin rolü. |
none |
10) |
Doğru ve etkili insight için veri madenciliğinin önemi. Veri madenciliği ile ulaşılan insight örnekleri. |
none |
11) |
Veri madenciliği ile gündem maddesi inceleme ve insight yakalama. Yakalanan insightların sunumu. |
none |
12) |
Responding yönetimi nedir, nasıl yapılır? Kuralları nelerdir? Yeni medyada hesaplar için neden önemlidir? |
none |
13) |
Veri Madenciliğinde kodlama sistemi. Kurulan sistem ile örnek kodlama. |
none |
14) |
Veri kodlama tool’u Somera’nın nasıl kullanılır? Özellikleri nelerdir? Yeni medyada veri madenciliği ile yapılan araştırma örnekleri. |
https://www.somera.com.tr/ |
15) |
Final Sınavı |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|