YMD418 Dijital Aktivizmİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD418
Ders İsmi: Dijital Aktivizm
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnternet tabanlı yeni teknolojilerin iletişim paradigmasını değiştirmesi gibi, toplumsal örgütleme şekilleri, aktivizm ve protesto hareketleri de değişime uğramıştır.
Bu dersin amacı alternatif medya çeşitlerini, aktivizmin dijitalleşmesini ve dijital aktivizmin çeşitlerini incelemek, yeni toplumsal hareketlerin sosyolojik, siyasi ve ekonomik analizini ve yeni medyanın konumunu göstermektir.
Dersin İçeriği: ağ toplumu, çevrimiçi kamusal alan, dijital toplumsal hareketler, aktivizm, dijital aktivizm, dijital kültürler, ağ tabanlı sosyallik, sivil toplum, kimlik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Medya ve toplumsal hareket arasındaki ilişkiyi anlama ve analiz etme, ağ toplumu, yeni iletişim düzeni, sosyal medya, toplumsal hareketler gibi kavramları iletişim kuramları bağlamında kullanabilme, çevrimiçi kamusal alan, dijital toplumsal hareketler gibi kavramları iletişim teorileri çerçevesinde tartışabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Toplumsal Hayatı ve aktörleri daha iyi analiz edebilme, Ulusal ve Uluslararası toplumsal hareket örneklerini çözümleme ve protesto hareketlerinin aldığı son şekli tartışabilme. Ağ toplumu olarak tanımlanan yeni enformasyon toplumunun analizlerinde de yeni eleştirel yaklaşımlar ile dijital aktivizm hareketlerini inceleyebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dijital aktivizm ve dijital protesto hareketleri ile ilgili konularda toplumsal farkın dalık oluşturabilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni toplumsal hareketleri ve dijital örgütlenmeleri kuramsal olarak sınıflandırabilme, bu dijital faaliyetlerin toplumsal değişiminin kültürel, ekonomik ve demografik bağlamlarını sorgulayabilme. Yeni medya ile şekillenen aktivist hareketler ile ilgili yeni yaklaşımlar geliştirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Toplumsal hareketler ve aktivizm ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek bilimsel çalışmalar üretebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yeni toplumsal hareketlere yön veren ağ tabanlı aktivizm faaliyetlerinin sosyolojik, siyasi ve ekonomik analizini yapabilme, dijital aktivizm ve sanal protesto hareketlerine yönelik alan yazındaki eserlere ulaşabilme ve analiz edebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni toplumsal hareketler. Yeni toplumsal hareketlerin dinamikleri.
2) Toplumsal hareketlere dair kuramsal yaklaşımlar.
3) Yeni toplumsal hareketler. Yeni toplumsal hareketlerin dinamikleri.
4) Örgütlenme, kimlik ve aktivizm.
5) Alternatif medya olarak yeni iletişim teknolojilerinin dijital protesto hareketlerindeki rolü. Sosyal medya platformları ve aktivizm.
6) Yeni toplumsal hareketler, aktivizm ve yeni medya ilişkisi.
7) Vize sınavı.
8) Dijital halka ilişkiler faaliyetlerinin yeni toplumsal hareketler bağlamında değerlendirilmesi.
9) Dijital ortamda feminist aktivizm.
10) Dijital ortamda Çevrecilik Hareketleri.
11) Dijital medyada LGBTİ Hareketler.
12) Sanat, aktivizm ve yeni medya.
13) Alt kültür, karşıt kültür bağlamında sosyal medya araçlarının önemi.
14) Genel Değerlendirme ve Tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Network Society, Van Dijk, J. Sage, London: 2010.
İnternet ve Sokak, Yasemin İnceoğlu. İstanbul: 2015
Diğer Kaynaklar: Toplumsal Hareketler Sosyolojisi, Ahmet Uysal. İstanbul: 2016
Sanaldan Sokağa Toplumsal Hareketler, Gülcan Işık. İstanbul: 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 95
Ödevler 16 48
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 6
Toplam İş Yükü 200