DHF207 Mikrobiyolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF207
Ders İsmi: Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE DEMET KAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diş Hekimliği Fakültesi 2. Sınıf öğrencilerinin bu dersin sonunda,

•Temel mikrobiyoloji konularını kavrayacak
•İmmunoloji hakkında temel bilgileri edinecek
•Tıbbi önemi olan mikroorganizmaları ve oluşturdukları infeksiyonları bilecek
•Oral patojenleri ve oluşturdukları infeksiyonları bilecek
•İnfeksiyon hastalıklardaki ağız içi patolojileri kavrayacak
•İnfeksiyon hastalıkları tanı, tedavi ve korunma yöntemlerini bilecektir.

Dersin İçeriği: Bakteriyoloji, Viroloji, Parazitoloji, Mikoloji, İmmunoloji

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve adlandırılması, mikrobiyolojinin tarihçesi hakkında bilgi kazanır.
2) Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan ekipman tanımlanması, mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan cihazların kullanım ilkeleri hakkında bilgi kazanır.
3) Bakterilerin morfolojik farklılıkları ve tanımlanmaları, anatomik yapıları, üreme özellikleri anlatılır.
4) Mikrobiyolojide kullanılan besiyerlerinin çeşitleri ve sınıflandırılmaları, besiyerlerinin kullanım ilkeleri ve hazırlanması, boya çeşitleri ve yöntemleri öğretilir.
5) Mikroorganizmaların genetik yapıları ve gen transfer mekanizmaları açıklacak, bakteriyofajlar ve klinik önemi anlatılır.
6) Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi ilkeleri ve klinik uygulamalar açıklanır
7) Antimikrobiyal maddelerin etki mekanizmalarına göre sınıflandırılması, Antimikrobiyal maddelerin kullanım ilkeleri, Antimikrobiyal direnç gelişimi hakkında bilgisi kazanılır.
8) İnfeksiyon hastalıklarında konağa ait faktörler, bakteri virülans faktörleri, hastalıkların patogenezi, normal floralar hakkında bilgi verilir.
9) Bağışıklık bilimi hakkında bilgi verilir ve antijenin özellikleri tanımlanır.
10) İmmun yanıtta görev alan hücreler, immun sistem organları tanımlanır ve immunoglobulin yapısı ve çeşitleri açıklanır.
11) Bağışık yanıt gelişimi, bağışık yanıtta görev alan hücrelerin rolleri, immun yanıt sonuçları açıklanır.
12) Konağın doğal bağışıklığını sağlayan faktörler açıklanır.
13) İmmun yanıt sonucu gelişen allerjik reaksiyonlar sınıflandırılarak, açıklanır.
14) Mikrobiyolojik tanıda kullanılan immunolojik temelli testler sınıflandırılır ve açıklanır.
15) Final sınavı ile öğrenciler test edilir.
16) Stafilokok, Streptokok, Neisseria-Moraxella cinsi bakteriler, aerop Gr(-)bakteriler, Gr(-) fakültatif anaerop bakterilerin özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavi hakkında bilgi verilir.
17) Nonfermentatif bakteriler, Sporlu bakterilerin özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavi hakkında bilgilendirilir.
18) Mikobakteriler ve Spiroketlerin özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavi hakkında bilgilendirilir.
19) İntrasellüler mikroorganizmaların özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavi hakkında bilgi verilir.
20) Mantarların genel özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavisi hakkında bilgi verilir.
21) Yüzeyel mikoz etkenleri, derialtı mikoz etkenleri ve oluşturdukları infeksiyonlar tanımlanır.
22) Derin mikoz etkenleri, fırsatçı mikoz etkenleri ve oluşturdukları infeksiyonlar tanımlanır.
23) Virusların genel özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavisi hakkında bilgi verilir.
24) DNA virusları ve oluşturdukları infeksiyonlar tanımlanır.
25) RNA virusları ve oluşturdukları infeksiyonlar tanımlanır.
26) Parazitlerin genel özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavisi hakkında bilgi verilir.
27) İnsanda hastalık oluşturan protozoonlar ve oluşturdukları hastalıklar tanımlanır.
28) İnsanda hastalık oluşturan helmintler, artropodlar ve oluşturdukları hastalıklar tanımlanır.
29) Kan yolu ile bulaşabilen patojenler, korunma ilkeleri ve Aşılar serumlar hakkında bilgi verilir.
30) Final sınavı ile öğrenciler test edilecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyolojiye giriş, tarihçe ve sınıflandırma Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
1) Parazitoloji 2, Helmintler, artropodlar ve oluşturdukları hastalıklar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
2) Mikrobiyolojide kullanılan araç, gereç ve cihazlar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
3) Bakteri yapı ve fizyolojisi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
4) Besiyeri ve Boyalar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
5) Mikroorganizma genetiği, Bakteriyofajlar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
6) Sterilizasyon-Dezenfeksiyon-Antisepsi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
7) Antimikrobiyal maddeler ve kullanım ilkeleri, Direnç Mekanizmaları Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
8) Konak parazit ilişkisi, Normal Floralar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
9) İmmünolojiye Giriş ve Antijen Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
10) Bağışık Yanıtta Rol Alan Organ ve Hücreler, İmmunoglobulinler Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
11) Bağışık Yanıt Mekanizmaları Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
12) Doğal Direnç Mekanizmalar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
13) Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
14) İn-vitro Antijen Antikor Reaksiyonları Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
15) Final sınavı Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
16) Bakteriyoloji -1 •Stafilokok, Streptokok, •Neisseria-Moraxella cinsi bakteriler, •Aerop Gr(-)bakteriler, •Gr(-) fakültatif anaerop bakterilerin özellikleri Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
17) Bakteriyoloji-2 , •Enterik bakteriler •Non-fermentatif bakteriler •Sporlu bakterilerin özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
18) Bakteriyoloji -3, •Mikobakteriler, •Spiroketlerin özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
19) Bakteriyoloji -4, •Intrasellüler mikroorganizmaların özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
20) Genel Mikoloji, •Mantarların genel özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavisi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
21) Mikoloji 1, • Yüzeyel mikoz etkenleri • Derialtı mikoz etkenleri ve oluşturdukları infeksiyonlar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
22) Mikoloji 2; •Derin mikoz etkenleri, •Fırsatçı mikoz etkenleri ve oluşturdukları infeksiyonlar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
23) Genel Viroloji, Virusların genel özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavisi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
24) Viroloji 1 •DNA virusları ve oluşturdukları infeksiyonlar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
25) Viroloji 2 •RNA virusları ve oluşturdukları infeksiyonlar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
26) Genel Parazitoloji Parazitlerin genel özellikleri, oluşturdukları hastalıklar, tanı ve tedavisi Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
27) Parazitoloji 1 •İnsanda hastalık oluşturan protozoonlar ve oluşturdukları hastalıklar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
28) Parazitoloji 2 • Helmintler, artropodlar ve oluşturdukları hastalıklar Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
29) Kanla bulaşan patojenler, Bağışıklanma Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji
30) Final Sınavı Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology Jawetz-Tıbbi Mikrobiyoloji

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Abbas AK, Lichtman AH, Pillai S. Cellular and Molecular Immunology. 8th ed. Philadelphia: Elsevier Saunders, 2015.
- Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA, eds. Tıbbi Mikrobiyoloji.6.baskı. Ankara: Atlas Kitapçılık, 2010.
- Levinson W. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji. Çev.Ed: Şener B, Esen B. Güneş Tıp Kitabevleri, 1.basım, 2017.
Diğer Kaynaklar: •Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929
•Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington,
•Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , McGraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 2
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 4
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. 3
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. 4
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. 4
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 3 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 30 2 60
Laboratuvar 30 2 60
Ara Sınavlar 3 30 90
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 211