Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODTR163 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkish for Foreigners: Speaking & Listening I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEDA DONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ALBAY Öğr.Gör. SEDA DONAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni standartlarına uygun olarak, Türkçe için 4 dil yetisini (Okuma, Yazma, Konuşma, Dinleme) geliştirmek üzere hazırlanan seçmeli ders grubunun, bir kolunu oluşturmaktadır. Turkish for Foreigners seçmeli ders grubu, öğrencilerin her dil seviyesinde öğrendikleri dilsel içeriği, dört beceride kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Turkish for Foreigners: Speaking &Listening I dersi, Turkish for Foreigners seçmeli derslerinin 4 ayağından; konuşma ve dinleme becerisini geliştirmeye yönelik kazanımları içerir. |
Dersin İçeriği: | Kaynak kitap etkinlikleri vasıtasıyla Türkçe konuşma ve dinleme becerilerini kazanmaya veya geliştirmeye yönelik aktiviteler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma / Oryantasyon | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
2) | Aile ile İlgili Kavramlar | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
3) | Günlük Hayat ile İlgili Kavramlar ve Durumlar | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
4) | Çevremiz | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
5) | Meslekler | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
6) | Ulaşım | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
7) | İletişim | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
8) | Tatil | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
Ders Notları / Kitaplar: | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
Diğer Kaynaklar: | Ses kayıtları, videolar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Kapatılan Bölüm |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kapatılan Bölüm |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Sözlü sınav | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 7 | 6 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 312 |