MGTS134 Reklam Kampanyaları ve Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS134
Ders İsmi: Reklam Kampanyaları ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEDEF SARAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklam kavramı, tanımı, tarihsel gelişim süreci, reklamın pazarlama iletişimi sürecindeki yeri, reklamcılık çeşitleri, reklam ve medya, reklam sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, reklamların değişen işlevleri, reklam araştırmaları.
Dersin İçeriği: Görsel İLetişiimn Unsurları
Görme Biçimleri ve Reklam
Klasik Resim sanatı ve Reklam İlişkisi
Kadın Görselliği ve Reklam
Reklmacıların Kullandığı Psikoloji Kuramları
Freud’un Kişilk Kuramının Reklamda Kullanımı
Anti Reklam ve Uygulanma Biçimleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Modern Teknolojiyi yakalamak. • Reklam kampanya oluşturmak. • Reklam filmini eleştirmek. • Anti reklam • Kampanya için içerik oluşturmak. • Kampanya filmini analiz etme. • İyi bir kampanya oluşturma. • Görme biçim kazandırma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Geneli ve dönem boyu incelenecek konuların Anlatımı Dersin Geneli ve dönem boyu incelenecek konuların Anlatımı
2) Görsel İLetişiimn Unsurları Görsel İLetişiimn Unsurları Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
3) Görme Biçimleri ve Reklam Görme Biçimleri ve Reklam Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
4) Klasik Resim sanatı ve Reklam İlişkisi Klasik Resim sanatı ve Reklam İlişkisi Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
5) Kadın Görselliği ve Reklam Kadın Görselliği ve Reklam Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
6) Reklmacıların Kullandığı Psikoloji Kuramları Reklmacıların Kullandığı Psikoloji Kuramları Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
7) Freud’un Kişilk Kuramının Reklamda Kullanımı Freud’un Kişilk Kuramının Reklamda Kullanımı Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
8) Ara Sınav Reklam Analizi Ödev Sunumları Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
9) Reklam Analizi Ödev Sunumları Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
10) Anti Reklam ve Uygulanma Biçimleri Anti Reklam ve Uygulanma Biçimleri Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
11) Grafik Uluslararaı Etik Kuralları Grafik Uluslararaı Etik Kuralları Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
12) Reklam Briefi ve Unsurları Reklam Briefi ve Unsurları Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
13) Belgesel İzleme ve ilgli sınavı Belgesel İzleme ve ilgli sınavı Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
14) Grafi Etik Kuralları Konusunda Genel Tartışma Grafi Etik Kuralları Konusunda Genel Tartışma Sınıf içi uygulama. Kağıt kalem, rapido, ekolin, karakalem, yağlı guaj, sulu boya. Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması
15) FİNAL Öğrencinin 14 haftalık öğrendiği kazanımlarını içeren bilgisinin ürününü proje ile teslimi. Tartışma yapılda ve yıl sonu değerlendirmesi yapıldı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, Güven Borça
Yaratıcı Zekanın Gücü, Tony Buzan
Küçük Bir Reklam Bütçesiyle Büyük Sonuçlar, Cynthia Smith
Pazarlama İletişimi Yönetimi, Y. Odabaşı & M. Oyman
Ölçülebilir Reklam Hedefleri İçin Reklam Hedeflerini Tanımlamak, Solomon Dutka

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 3
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sunum / Seminer 16 48
Ödevler 16 48
Ara Sınavlar 16 16
Final 15 15
Toplam İş Yükü 175