MGTS251 Illustrasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS251
Ders İsmi: Illustrasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İllüstrasyon tasarımına ait temel kuramsal, plastik, estetik ve teknik bilginin verilmesi ile illüstratif
resim dili kullanılarak tasarım üretebilme.
Dersin İçeriği: İnsan, hayvan figürleri, bitki ve kesit çizimleri. Kullanım alanlarına yönelik özgün illüstrasyon yaratımı.
Resimleme tarz yaratmaya yönelik uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme. 2-İllüstrasyonun tarihi ve gelişim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma. 3-Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma. 4-Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. 5-Tasarım aşamasında kullanılacak materyalleri tanımlayabilme ve etkin bir biçimde kullanabilme. 6-Tasarımında biçim ve içerik (konu ve görsel) arasındaki ilişkiyi doğru tanımlayabilme. 7-Tasarımının estetik boyutu hakkında fikir sahibi olabilme. 8-Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İllüstrasyon tanımı, çeşitli görüşler ve yorumlar, illüstrasyon tarihi. Çizgi çalışmaları. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri.
2) Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri.
3) ÖDEV 1: “İçimdeki İstanbul”. Özgün izlenimleriniz. Serbest teknik. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri.
4) “Ben kimim?” Kendine bakış, otoportre çalışmaları. Kurşun kalem, füzen vb. malzeme ile. Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak... Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri. 1. ara sınav için kapak illüstrasyon ve tipografisi yapılmak üzere seçilmiş olan
5) Kitap kapağı. Kitapla ilgili özet bilgi verilecek ve illüstrasyon teknikleri ile kapak çalışılacak. Onaylanan ve notlanan çalışmalar daha sonra dijital ortama aktarılarak yazar, yayınevi, çevirmen gibi bilgiler uygun tipografi ile bitirilecek.
6) Desen çalışması, form, ışık, renk, kompozisyon, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri.
7) Öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmeleri istenecek birlikte eleştirilecek ve notlanacak. Verilecek bir ‘konsept’le ilgili form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak illüstrasyon çalışması. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri.
8) Ara sınav Ara sınav
9) ÖDEV 2: Metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirmek: Hai-Ku. Bu sanat ile ilgili bilgilendirme yapılacak, öğrencilerden birer Hai-Ku yazmaları ve bunu illüstre etmeleri istenecek. Serbest teknikle küçük taslaklar ve orijinal çalışma. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri. Öğrencilere storyboard hakkında bilgi verilecek, ara sınava hazırlanmaları istenecek.
10) Metinden konsepte, konseptten görsele. Grup çalışması. 3’er kişilik gruplara ayrılacak olan öğrencilerden, verilecek bir şiirin kavramsal derinliğine inmeleri, tartışmaları ve vardıkları kavramsal ve görsel çözümü gerçekleştirmeleri istenecek. Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri
11) Kulaktan konsepte, konseptten görsele. Dinletilecek bir müzik yapıtı kavramsal derinliğine inilerek illüstre edilecek. Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri. 2. ara sınav için bir film belirlenecek
12) Karakter yaratmak. Öğrencilerden özelliklerini yazarak belirtecekleri özgün bir çizgi karakter yaratmaları, bu karakteri birkaç açıdan görselleştirmeleri istenecek. Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri.
13) Film Afişi. Sanat tarihinden verilecek örneklerle espri kopyaları incelenecek, verilecek bir resmin espri kopyasının yapılması istenecek. Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri.
14) Storyboard. Verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek. Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri.
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: 1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman),
3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden),
4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher),
5. Drawing The Head And Figure (J. Hamm),
6. The Encyclopedia Of Drawing Techniques (H. Harrison),
7. Text And Image (M. Wigan),
8. The Illustration Handbook (N.&T. Souter),
9. Graphic Design (C.&P. Fiell),
10. Grafik Tasarım (A. Weill)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Laboratuvar 16 48
Uygulama 16 16
Proje 16 16
Ödevler 16 16
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 150