MGTS252 Baskıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS252
Ders İsmi: Baskı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Grafik tasarım ilkelerinin baskı teknikleri aracılığıyla tanımlandırılıp çözümlenmesi, özgün baskı kavramı, gelişme süreci ve endüstri ile ilişkisini ortaya koymayı, yerli ve yabancı baskı resim sanatçıları hakkında bilgi edinmeyi, özgün baskı tekniklerinin çeşitleri ve uygulanış biçimlerini tanımayı, tek ve çok renkli baskı yapılış aşamaları, kalıp çakışmaları, renk ve doku ayarlamalarını uygulayabilmeyi amaçlamıştır.
Dersin İçeriği: Atölye çalışması
Özgün baskı tarihi
Çukur Baskı
Yüksek Baskı
Malzeme Bilgileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kullandığı malzemenin olanaklarını bilme, malzemeyi etkin ve verimli kullanabilmeyi öğrenir. Baskı resim kavramı, gelişme süreci ve endüstri ile ilişkilerini ortaya koymayı öğrenir. Özgün baskı sanatında çağdaş yaklaşımları sorgular. Özgün baskı sanatçıları ve üslup farklılıkları hakkında analiz yapmayı öğrenir. Işık-gölge,açık-koyu ve form ilişkilerini sorgulamayı öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Baskı makinelerinin ve çalışma sistemlerinin tanıtılması. Atölye çalışma düzeni ile iş ve can güvenliği konularını hatırlatma. Dersin işleyişi hakında bilgilendirme
2) Dokulu doğal malzeme ile baskı, kalıp, merdane ve çoğaltma kavramlarını anlamaya yönelik uygulamalar, doku, ritim, hareket, açık-koyu ilişkisi ve dengeli bütünlük. Dokulu doğal malzeme, boya ve kağıtlar, merdane ve preslerin hazır duruma getirilmesi Linol Malzemesi Temini
3) Linol baskı tekniğinin sanatçılarından örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz oluşturma baskı resim örnekleri. Linol baskı kalıp malzemesi, mürekkep, oyma bıçakları, merdane ve kağıtlar hakkında bilgilendirme. Linol Malzemesi temini
4) Linol kalıplar hazırlama ve tek renkli baskı çalışmaları. Bu çalışmaların değerlendirilmesi. Paspartu malzemesi tanıtımı. Linol ve oyma bıçakların temini
5) linol baskı tekniğinin sanatçılarından örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz oluşturma. Ölçülendirilmiş Linol, oyma bıçakları, kalıp altı mukavva, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula. Temizlik malzemeleri temini
6) Tek renkli Linol kalıbının hazırlanması. Açık-koyu ilişkisi, ritmik ve dengeli hareketi meydana getirecek geçişleri oluşturan dokusal yapının kurulması için oyma bıçaklarının kullanım usulleri. Temizlik malzemelerinin temini
7) Tek renkli Linol kalıbının hazırlanması. Açık-koyu ilişkisi, ritmik ve dengeli hareketi meydana getirecek geçişleri oluşturan dokusal yapının kurulması için oyma bıçaklarının kullanım usulleri. Temizlik malzemelerinin temini
8) Ara sınav Ara sınav
9) Baskı aşaması; yüzeye mürekkep verme, merdanenin kullanımı, kalıptan kağıda aktarım. Yapılan işlerin paspartulanması. Paspartu malzemelerinin temini
10) Çok renkli Linol baskı için eskiz oluşturma, malzeme temini. Sanatçılardan çok renkli Linol baskı örneklerini inceleme. Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı.
11) Tek zeminden çok kalıplı renkli baskı çalışması: Linol kalıpların hazırlanması. Kalıp altı ve çakışma noktaları. Zemin baskısı. Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı.
12) Tek zeminden çok kalıplı renkli baskı çalışması: Linol kalıpların hazırlanması. Kalıp altı ve çakışma noktaları. Zemin baskısı. Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı.
13) Zemin kalıbı üzerinde ilk renk için oymalar ve basım. Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı.
14) İkinci renk için kalıbın oyulması ve basımı. Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı.
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Kalafat Alpaslan, T.D. (2007a). Türk Gravür Baskı Sanatının Doğuşu ve Öncü Bir
Sanatçı: Mürşide İçmeli, Karadeniz Araştırmaları,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Laboratuvar 16 16
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Proje 16 16
Ödevler 16 16
Final 15 15
Toplam İş Yükü 143