Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Baskı makinelerinin ve çalışma sistemlerinin tanıtılması. Atölye çalışma düzeni ile iş ve can güvenliği konularını hatırlatma. |
Dersin işleyişi hakında bilgilendirme |
2) |
Dokulu doğal malzeme ile baskı, kalıp, merdane ve çoğaltma kavramlarını anlamaya yönelik uygulamalar, doku, ritim, hareket, açık-koyu ilişkisi ve dengeli bütünlük. Dokulu doğal malzeme, boya ve kağıtlar, merdane ve preslerin hazır duruma getirilmesi |
Linol Malzemesi Temini |
3) |
Linol baskı tekniğinin sanatçılarından örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz oluşturma baskı resim örnekleri. Linol baskı kalıp malzemesi, mürekkep, oyma bıçakları, merdane ve kağıtlar hakkında bilgilendirme. |
Linol Malzemesi temini |
4) |
Linol kalıplar hazırlama ve tek renkli baskı çalışmaları. Bu çalışmaların değerlendirilmesi. Paspartu malzemesi tanıtımı. |
Linol ve oyma bıçakların temini |
5) |
linol baskı tekniğinin sanatçılarından örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz oluşturma. Ölçülendirilmiş Linol, oyma bıçakları, kalıp altı mukavva, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula. |
Temizlik malzemeleri temini |
6) |
Tek renkli Linol kalıbının hazırlanması. Açık-koyu ilişkisi, ritmik ve dengeli hareketi meydana getirecek geçişleri oluşturan dokusal yapının kurulması için oyma bıçaklarının kullanım usulleri. |
Temizlik malzemelerinin temini |
7) |
Tek renkli Linol kalıbının hazırlanması. Açık-koyu ilişkisi, ritmik ve dengeli hareketi meydana getirecek geçişleri oluşturan dokusal yapının kurulması için oyma bıçaklarının kullanım usulleri. |
Temizlik malzemelerinin temini |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav |
9) |
Baskı aşaması; yüzeye mürekkep verme, merdanenin kullanımı, kalıptan kağıda aktarım. Yapılan işlerin paspartulanması. |
Paspartu malzemelerinin temini |
10) |
Çok renkli Linol baskı için eskiz oluşturma, malzeme temini. Sanatçılardan çok renkli Linol baskı örneklerini inceleme. |
Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı. |
11) |
Tek zeminden çok kalıplı renkli baskı çalışması: Linol kalıpların hazırlanması. Kalıp altı ve çakışma noktaları. Zemin baskısı. |
Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı. |
12) |
Tek zeminden çok kalıplı renkli baskı çalışması: Linol kalıpların hazırlanması. Kalıp altı ve çakışma noktaları. Zemin baskısı. |
Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı. |
13) |
Zemin kalıbı üzerinde ilk renk için oymalar ve basım. |
Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı. |
14) |
İkinci renk için kalıbın oyulması ve basımı. |
Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı. |
15) |
FİNAL |
FİNAL |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
|
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|