İş Sağlığı ve Güvenliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISG134 | ||||||||
Ders İsmi: | Endüstriyel Araçlarda İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AHMET SARIYAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste; makine, tesisat ve cihazların sınıflandırılması, ölçme/boyutlar ve birim konuları anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Motorlu araç kullanıcıları ve iş makinesi operatörlerinin sahip olması gereken belgelerin tanımları, motorlu araçlarla yapılan işlerde ortaya çıkan sağlık ve güvenlik risklerini değerlendirerek alınması gerekli tedbirler, Ekranlı araçlarla yapılan çalışmalardan kaynaklanan iş sağlığı ve güvenliği risklerini değerlendirilmesi, Ekranlı araçlarla yapılan çalışmalardan kaynaklanabilecek riske göre alınabilecek iş sağlığı ve güvenliği önlemleri. Kaldırma, taşıma, istifleme gibi işlerde kullanılan kaldırma araçlarının tanımı, Kaldırma araçlarının kullanımı sırasında ortaya çıkabilecek riskleri değerlendirerek alınması gereken önlemler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgi verilir. | verilen ders notları |
2) | • Kaldırma, taşıma, istifleme gibi işlerde kullanılan kaldırma araçlarını belirtir. | verilen ders notları |
3) | • Kaldırma araçlarının kullanımı sırasında ortaya çıkabilecek riskleri değerlendirerek alınması gereken önlemleri açıklar. | verilen ders notları |
4) | • Kaldırma araçlarının sınıflandırılması ve elemanlarını açıklar. | verilen ders notları |
5) | • Kaldırma araçlarının güvenli kullanımını açıklar. | verilen ders notları |
6) | • Kaldırma araçlarında periyodik kontrolleri açıklar. | verilen ders notları |
7) | • Motorlu araç kullanıcıları ve iş makinesi operatörlerinin sahip olması gereken belgeleri tanımlar. | verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | verilen ders notları |
9) | • Motorlu araç kullanıcıları ve iş makinesi operatörlerinin sahip olması gereken belgeleri tanımlar. | verilen ders notları |
10) | • Motorlu araçlarla yapılan işlerde ortaya çıkan sağlık ve güvenlik risklerini değerlendirerek alınması gerekli tedbirleri açıklar. | verilen ders notları |
11) | • Motorlu araçlarla yapılan işlerde ortaya çıkan sağlık ve güvenlik risklerini değerlendirerek alınması gerekli tedbirleri açıklar. | verilen ders notları |
12) | • İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar | verilen ders notları |
13) | İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar | verilen ders notları |
14) | final sınavı | verilen ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | verilen ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi ÇSGB |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | ||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | ||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | ||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | ||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | ||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | ||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | ||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | ||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 5 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | 5 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 2 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 2 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 4 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 5 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 5 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | 2 |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 33 |
Ödevler | 11 | 44 |
Küçük Sınavlar | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 |