UMISG230 Risk Analizi ve Risk Değerlendirmesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UMISG230
Ders İsmi: Risk Analizi ve Risk Değerlendirmesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SALİH GAMSIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tehlike Tanımlaması/Riskin Derecelendirilmesi/Riskin Değerlendirilmesi/Düzeltici,Önleyici Önlemlerin Hazırlanması/Risk Değerlendirme Metodlarına Genel Bakış/Uygulamalar /İlgili Mevzuat
Dersin İçeriği: Bu ders tüm bilgi alanlarında kullanılmak üzere tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yönetim sistemlerinin önemini tanımlamak.
2) 14001 yönetim sistemini tanımlayın.
3) İSG politikasını, planlamasını, uygulanmasını ve uygulanmasını açıklar.
4) İç denetimi tanımlayın.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kontrol ve düzeltici-önleyici eylemleri tanımlayın.
2) Performans ölçümlerini açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 9001 yönetim sistemini tanımlayın.
Öğrenme Yetkinliği
1) Kayıt ve sınavı açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin öğrencilere tanıtılması. ders notu
2) Yönetim sistemlerinin önemini tanımlamak. ders notu
3) 14001 yönetim sistemini tanımlayın. ders notu
4) 9001 yönetim sistemini tanımlayın ders notu
5) İSG politikasını, planlamasını, uygulanmasını ve uygulanmasını açıklar. ders notu
6) Kontrol ve düzeltici eylemleri tanımlar. ders notu
7) Politikayı ve planlamayı açıklayın ders notu
8) vize sınavı
9) Kontrol ve düzeltici-önleyici eylemleri tanımlayın. ders notu
10) Kontrol ve düzeltici-önleyici eylemleri tanımlayın. ders notu
11) Kayıt ve sınavı açıklama. ders notu
12) İç denetimin tanımlanması. ders notu
13) Performans ölçümlerinin açıklanması. ders notu
14) Öğrenci proje takımlarının İSG yönetim sistemlerini analiz etmeleri hakkında tartışılması. ders notu
15) final sınavı
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı

İş Sağlığı ve Güvenliği
Dr Serap TEPE
Öğr. Gör. Selin Aslantaş

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

7

3

5

8

6

Program Kazanımları
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 13 39
Küçük Sınavlar 4 12
Ara Sınavlar 1 3
Final 3 12
Toplam İş Yükü 150