Diyaliz (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DYZ201 | ||||||||
Ders İsmi: | Dahiliye Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERYEM PAYDAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MERYEM PAYDAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tüm vücut sistem hastalıkları konusunda bilgi sahibi olmaları |
Dersin İçeriği: | tüm vücut sistemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Homeostatis. Sıvı elektrolit dengesi | |
2) | GİS hastalıkları ve gastrointestinal aciller, hepatitler ve kronik karaciğer hastalığı | |
3) | Endokrin sistem ve hastalıkları ve endokrin aciller, | |
4) | K.V. sistem ve hastalıkları, kardiyolojik aciller, | |
5) | Solunum sistemi hastalıklarına genel bakış, | |
6) | Nörolojik hastalıkların tanımı, norolojik aciller | |
7) | Ara sınav | |
8) | kronik hastaya yaklaşım | |
9) | Arter - ven ve lenf sistemi hastalıkları | |
10) | Üriner sistem ve hastalıkları | |
11) | Kan, kan ürünleri ve transfuzyonu, | |
12) | kas iskelet sistemi hastalıkları | |
13) | Anemi, kanamaya eğilim ve Antikoagulasyon | |
14) | bağışıklık sistemi hastalıkları |
Ders Notları / Kitaplar: | KAYHAN Esener Zeynep, Klinik Anestezi, Logos Yayıncılık, Ankara, 1997. ÖZATAMER Oya, Neslihan ALKIŞ, Yeşim BATİSLAM, Dilek YÖRÜKOĞLU, Anestezide Güncel Konular, Nobel Tıp Kitabevleri, 2002. ÖZCENGİZ Dilek, Hayri ÖZBEK, Anestezi El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, 1998. TOLUNAY Melek, Handan CUHRUK, Klinik Anesteziyoloji, Güneş Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | KAYHAN Esener Zeynep, Klinik Anestezi, Logos Yayıncılık, Ankara, 1997. ÖZATAMER Oya, Neslihan ALKIŞ, Yeşim BATİSLAM, Dilek YÖRÜKOĞLU, Anestezide Güncel Konular, Nobel Tıp Kitabevleri, 2002. ÖZCENGİZ Dilek, Hayri ÖZBEK, Anestezi El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, 1998. TOLUNAY Melek, Handan CUHRUK, Klinik Anesteziyoloji, Güneş Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Toplam İş Yükü | 39 |