Diyaliz (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DYZ205 | ||||||||
Ders İsmi: | Diyaliz I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERYEM PAYDAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MERYEM PAYDAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hemodiyaliz tedavisi, makinenin genel özellikleri hakkında, uygulanan hastaların klinik tablo ve diyaliz sırasında meydana gelebilecek komplikasyonları hakkında bilgi sahibi olmak ve hastalara yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Hemodiyalizin Fizyolojik Prensipleri Diyalizörler, Diyaliz Solüsyonu, Su Arıtma Sistemi, Hemodiyal makinesi, Diyaliz Endikasyonları, Akut Diyaliz, Kronik Diyaliz, Hemodiyalizde kullanılan Araç ve Gereçler, Heparin Uygulanması, TMP Ayarlanması, Hemodiyaliz İşleminin Sonlandırılması, Hemodiyaliz için Damarsal Giriş Yolları, Komplikasyonlar. Periton diyalizinin Fizyolojik Prensipleri Kullanılan Araç Gereç Materyaller, Periton diyalizi Ekibi ve Görevleri, Peritondiyalizinde İmplantasyon Sonrası Bakım ve Komplikasyonlar, Periton diyalizinde Hasta Seçim Kriterleri ve Hasta Eğitimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diyaliz Sıvı Devresi | |
2) | Single Needle Diyaliz Sistemi | |
3) | Single Needle diyaliz sistemi | |
4) | Hemofiltrasyon | |
5) | Hemodiafiltrasyon | |
6) | Hemoperfuzyon | |
7) | Periton diyaliz | |
8) | Periton diyalizinde kateter bakımı | |
9) | Aletli Periton diyaliz | |
10) | Periton diyaliz makina programlama | |
11) | periton diyaliz makina programlama | |
12) | Evrensel önlemler |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notu kullanılmamaktadır |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 5 |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Uygulama | |
Gözlem | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Proje | 14 | 8 | 112 |
Toplam İş Yükü | 238 |