MZK565 Eğitim Müziği Besteleme IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK565
Ders İsmi: Eğitim Müziği Besteleme II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere eğitim müziği besteleme sürecini öğretmek, yaratıcı müzikal ifadeyi teşvik
etmek ve öğrencilerin kendi eğitim müziği eserlerini oluşturma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Derse Giriş ve Müzik Bilgisi
Melodi ve Kompozisyon Teknikleri
Armoni ve Akor Progresyonları
Enstrümantasyon
Orkestrasyon ve Eser İnceleme
Form ve Yapı
Vize Sınavı
Tema ve Varyasyonlar
Farklı müzikal stiller ve temaların adaptasyonu
Beste çalışmaları, Sınıf içi örnek bir beste oluşturma çalışması
Öğrencilerin kendi bestelerini oluşturması
Genel tekrar ve öğrencilerin yazdığı bestelerin değerlendirilmesi
Final Projesi-Sınavı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitim müziği besteleme sürecini anlama.
2) Melodi, ritim ve harmoni kullanarak eğitim müziği eserleri oluşturma.
3) Yaratıcı düşünme ve ifade yeteneğini geliştirme.
4) Müzikal analiz becerilerini güçlendirme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Müzik Bilgisi Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
2) Melodi ve Kompozisyon Teknikleri Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
3) Armoni ve Akor Progresyonları Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
4) Enstrümantasyon Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
5) Orkestrasyon ve Eser İnceleme Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
6) Form ve Yapı Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
7) Genel Tekrar Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
8) Ara Sınav Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
9) Tema ve Varyasyonlar Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
10) Tema ve Varyasyonlar Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
11) Beste çalışmaları, Sınıf içi örnek bir beste oluşturma çalışması Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
12) Genel tekrar ve öğrencilerin yazdığı bestelerin değerlendirilmesi Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
13) Genel Tekrar Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
14) Genel Tekrar Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
15) Genel Tekrar Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
16) Final Sınavı Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler
Diğer Kaynaklar: Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34