Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT743 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Yönetimi Semineri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ İLKER GÜMÜŞELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, bilimsel bir araştırma gerçekleştirme basamaklarını açıklamaktır. Bu ders, öğrencilerin araştırma sürecini anlamaları konusunda yönlendirmekte ve onların araştırma sürecinin temel ögelerini anlamaları konusunda beceri kazanmalarına yardımcı olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma Yöntemlerine Giriş ve Bilimsel Araştırma, Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı, Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri, Literatür Tarama Yoluyla Teorik Çerçeve ve Hipotez Oluşturma, Ölçek oluşturma, Veri toplama, Veri toplama, Veri analizi, Veri analizi, Bilimsel Yazım Kuralları - Rapor Bölümleri, Bilimsel Yazım Kuralları - Referans Verme, Bilimsel Yazım Kuralları - Bulguların Gösterimi, Bulguların ve tartışma bölümlerinin yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma metodları | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Araştırma Süreci | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Araştırma Tasarımı | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Problem | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Hipotezler | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Ölçme: Geçerlik ve güvenirlik | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Birinci ve ikinci dereceden veri toplama metodları | Dersle ilgili kaynaklar |
9) | Veri toplama metodları: Görüşme, gözlem, anket dizaynı | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Veri analizi | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Raporlama ve sunum | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Raporlama ve sunum | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Sunum | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Sunum | Dersle ilgili kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002 |
Diğer Kaynaklar: | Sekaran, Uma; Research Methods for Business: A Skill Building Approach; John Wiley & Sons, Inc. 1992 Canada. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 2 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 3 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 3 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 182 |