Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT739 | ||||||||
Ders İsmi: | Yüksek Öğretim ve Kadın Araştırmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, toplumsal olguları anlama ve açıklama amacını taşıyan yöntembilimsel yaklaşımları feminist yöntemin temel soru ve sorunsalları çerçevesinde ele almayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders iki bölüm olarak planlanmıştır. İlk bölümde dersin amaçları doğrultusunda feminist yönteme dair alandaki yaklaşım ve teknikler ele alınacaktır. Bu sayede temel kavramların ve tartışmaların aktarılması planlanmaktadır. İkinci bölümde alanın disiplinler arası nitelikleri gözetilerek belirli disipliner alanlarda yöntemsel yaklaşımlar ele alınacaktır. Bu bölüm her hafta ayrı bir konuda olmak üzere her biri kendi alanında araştırmalar yürüten misafir akademik elemanlar tarafından yürütülecektir. Aynı zamanda dersin sonunda ilgili alandaki bilgiye dayanarak öğrencilerin özgün bir araştırma tasarımı ortaya koymaları hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Yükseköğretimde kadın araştırmalarının önemi | İlgili ders kaynakları |
3) | Feminist teori | İlgili ders kaynakları |
4) | Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Örnek araştırmalar | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Örnek araştırmalar | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Örnek araştırmalar | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Araştırma tasarımı | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Araştırma tasarımı | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Araştırma tasarımı | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili ders kitapları ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | İlgili ders kitapları ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 3 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 215 |