Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT740 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Ekonomisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin genel amacı, eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkinin anlaşılmasının sağlanmasında gerekli bilgi, beceri, tutum ve davranışları öğrencilere kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Eğitim ekonomisine ilişkin temel kavramlar, ekonomi kuram ve uygulamalarının eğitim sistemleri ile ilişkisi, eğitim ekonomisi kuramları, eğitimde maliyet ve harcamalar, eğitimin finansmanı, eğitim ve kalkınma arasındaki ilişkiler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonominin Temel Kavramları. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
2) | Ekonomik Düşünce Tarihi İçinde Eğitim. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
3) | Eğitim Talebi ve Genel Özellikleri. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
4) | Eğitim Arzı ve Genel Özellikleri. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
5) | Eğitimin Tüketim ve Yatırım Özellikleri. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
6) | Eğitimin Kalkınmaya Etkileri. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
7) | Eğitimin Finansmanı. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
8) | Ara sınav | |
9) | Eğitim Harcamaları ve Türleri. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
10) | Eğitimde Maliyet-Fayda Analizi. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
11) | Eğitimde Maliyet-Etkililik Analizi. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
12) | Eğitimin Dışsallıkları | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
13) | Üretim ve Maliyetler. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
14) | Tüketim-Tasarruf-Yatırım. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
15) | Küresel Eğitim Endüstrisi. | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Serin, Necdet (1979), Eğitim Ekonomisi, Ankara Ün. Yayını. |
Diğer Kaynaklar: | Kavak, Yüksel ve Burgaz, Berrin (1994) Eğitim Ekonomisi-Seçilmiş Yazılar (çeviri), Ankara: Pegem Yayıncılık. Tuzcu, Gökhan (2011) Eğitim Ekonomisi (ders notları), Denizli. Adem, Mahmut (1993) Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, Ankara Ün. Yayını. Hesapçıoğlu, Muhsin (2001) İnsan Kaynakları Yönetimi ve Ekonomisi, İstanbul: Beta Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 4 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 3 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 3 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | 3 |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | 3 |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 9 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 156 |