Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT741 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Reformu Hakkında Stratejik Düşünme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel hedefi, öğrencilerin, “eğitimden beklentilerimiz neler?’’, “eğitim bugün hangi noktada?’’ ve “eğitimi geliştirmek için ne gibi sistemler tasarlamalıyız?’’ gibi eğitim, gelişim ve inovasyonuna katkıda bulunacak sorular sormalarını ve bu sorulara cevaplar aramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Eğitim reformları ve stratejik düşünme becerileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Okul Yönetimi ve Okul Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Stratejik Planlama Kavramı | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Millî Eğitim Bakanlığında Stratejik Planlama | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Sistemsel düzeyde liderliğin temel özellikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Politik empati yapabilme | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Sorun teşhisi | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Sorunun analizi | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Durum bazlı çözüm üretme | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Örnek olay çalışması | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Örnek olay çalışması | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Örnek olay çalışması | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Genel değerlendirme | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili kitap ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | İlgili kitap ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 4 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 3 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 3 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | 3 |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | 3 |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 227 |