Diş Hekimliği ( İngilizce ) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT213 | ||||||||
Ders İsmi: | Restorative Dental Treatment I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAŞMET ULUKAPI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dişlerin gelişimi ile diş sert dokularının histoloji ve yapısal özellikleri, geleneksel kavite preparasyonları, biyomateryaller ve bu materyallerin uygulama aşamaları bu dersin kapsamında verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenci; Diş sert dokularını tanır. Klinikte temel elemanları bilir ve ergonomik çalışma prensiplerini kavrar. Kavite preparasyonunda ve restorasyon yapımında kullanılan aletleri tanımalı ve kullanabilmeli. Geleneksel kavite prensiplerini bilir ve Black kavitelerini açar. Adesif restorasyonlar için kavite preparasyonlarını bilir. İndirekt restorasyonlar için kavite açar. Dental biyomateryalleri sınıflandırabilir ve bu maddelerde olması gereken özellikleri kavrar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diş Dokularının Gelişimi | Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115 |
2) | Mine Dokusunun Yapısı | Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115 |
3) | Dentin Dokusunun Yapısı | Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115 |
4) | Sement Dokusunun Yapısı | Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115 |
5) | Frezler | |
6) | Restoratif Diş Hekimliğinde Kullanılan El Aletleri, Dinamik Aletler ve Ergonomi I | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
7) | Restoratif Diş Hekimliğinde Kullanılan El Aletleri, Dinamik Aletler ve Ergonomi II | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
8) | 1. ARA SINAV | |
10) | Kavitelerin Sınıflandırılması ve Terminoloji | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
11) | Kavite Preparasyon Prensipleri (I, II, III, IV, V. Sınıf Kaviteler) I | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
12) | Kavite Preparasyon Prensipleri (I, II, III, IV, V. Sınıf Kaviteler) II | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
13) | Anatomik Yapı, Kontur ve Kontak I | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
14) | Anatomik Yapı, Kontur ve Kontak II | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
15) | Matriks Sistemleri ve Kontak Sorunu: Geleneksel ve Bölümlü Matriks Uygulamaları | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. |
16) | Biyomateryallerin Özellikleri | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010. |
17) | 2. ARA SINAV | |
18) | Kaide Materyalleri (Kalsiyum Hidroksit, Çinkooksit Öjenol, Fosfat Simanı, Reçine Siman) I | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010. |
19) | Kaide Materyalleri (Kalsiyum Hidroksit, Çinkooksit Öjenol, Fosfat Simanı, Reçine Siman) II | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010. |
20) | Amalgamın Yapısı, Özellikleri ve Endikasyonları: Amalgam Restorasyon I | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 |
21) | Amalgamın Yapısı, Özellikleri ve Endikasyonları: Amalgam Restorasyon II | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 |
22) | Adezyon Mekanizması ve Prensipleri | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
23) | Adeziv Sistemler (Yapısı, Özellikleri, Sınıflandırma ve Endikasyonları) | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
24) | Kompozit Reçine (Yapısı, Özellikleri, Sınıflandırma ve Endikasyonları) I | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
25) | Kompozit Reçine (Yapısı, Özellikleri, Sınıflandırma ve Endikasyonları) II | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
26) | III. Sınıf Kavitelerde Adesiv Restorasyon | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
27) | Kompozit Reçinelerin Bitim ve Cilası | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
28) | Cam İyonomer ve Kompomer | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
29) | IV. Sınıf Kavitelerde Adesiv Restorasyon | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
30) | IV. Sınıf Kavitelerde Adesiv Restorasyon | Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi |
31) | YIL SONU SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005. Wilson NHF, Roulet JF, Fuzzi M. : Advences in Operative Dentistry, Quintessence Books, Illinois, USA, 2001. Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010. Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
8 |
4 |
5 |
6 |
9 |
10 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||||
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | ||||||||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||||||
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | ||||||||||
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
3) | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | |
5) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Ders | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 25 |
Final Pratik | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 24 | 24 |
Laboratuvar | 24 | 72 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 24 | 30 |
Küçük Sınavlar | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 3 | 3 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 |