Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Preklinikte çalışma düzeni, fantomların kullanımı.
Kuron köprü protezi laboratuvarında gerekli aletlerin kullanımı ve bakımı.
Tam protezlerde ölçü teorileri ve ölçü teknikleri. |
Anlatılan konuların tekrarı, laboratuvarda kullanılacak aletlerin bakımı ve özellikleri konusunda üretici firma bilgilerini araştırmak |
2) |
Sabit protezlere giriş, sınıflandırma ve planlama. |
Anlatılan konuların tekrarı ve model elde etme işleminin tamamlanması |
3) |
Artikülatörler, tek fantom diş üzerinde kesim |
Kesim prensiplerini ve teknikleri hakkında araştırma yapmak
Diş kesim çalışmalarına devam etmek |
4) |
Sabit protezlerde geçici uygulamaları |
Piyasada kullanılan geçici malzemeleri araştırmak ve diş kesim çalışmalarına devam etmek |
5) |
Gingival retraksiyon |
Anlatılan konuların tekrarı ve diş kesimine devam etmek |
6) |
Ölçü maddeleri ve ölçü alma teknikleri |
Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez uygulamaları üzerinde çalışmak |
7) |
Model hazırlama teknikleri |
Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez çalışmalarına devam etmek |
8) |
1. ARA SINAV |
|
9) |
Dijital ölçü |
Anlatılan konuların tekrarı ve CAD-CAM konusunda araştırma yapmak |
10) |
Laboratuvarda kuron-köprü modelajı |
Anlatılan konuların tekrarı ve köprü modelajına devam etmek |
11) |
Döküm teknikleri, lehim ve kaynak |
Anlatılan konuların tekrarı ve kuron modelajı üzerinde çalışmak |
12) |
Tam metal ve metal destekli porselen sabit protezler |
Anlatılan konuların tekrarı |
13) |
Metal desteksiz sabit protezler |
Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemine devam etmek |
14) |
Köprüler, gövde şekilleri |
Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemini tamamlamak |
15) |
Kuron protezlerinde uyumlama işlemleri
Tesviye ve cila
|
Anlatılan konuların tekrarı, tesviye-cila işlemleri |
16) |
2. ARA SINAV |
|
17) |
Sabit protezlerde porselen |
Anlatılan konuların tekrarı ve porselen çalışmasının tamamlanması
|
18) |
Sabit protezlerde simantasyon |
Anlatılan konuların tekrarı ve porselen kuronun simantasyonunu tamamlamak |
19) |
Okluzyon prensipleri, interokluzal kayıtlar |
Anlatılan konuların tekrarı ve artikülatöre alma işleminin tamamlanması |
20) |
Bölümlü sabit protezler: inley, onley ve pinley restorasyonları |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak, onlay restorasyon preparasyonunu tamamlamak
|
21) |
Diş aşınmaları |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak
Modelaj ve revetmana alma aşamasını tamamlamak
|
22) |
İnley-onley restorasyonlar |
Anlatılan konuların tekrarı, inley-onley restorasyonun kaba tesviyesini yapma |
23) |
Diş hekimliğinde ölçü kaşıkları |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak, onlay simantasyonun tamamlamak |
24) |
3. ARA SINAV |
|
25) |
Sabit Protezlerde CAD-CAM Sistemleri |
Anlatılan konuların tekrarı, elde edilen onleyin cila işleminin tamamlanması |
26) |
Laminate veneerler |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak, laminate veneer yapım aşamalarını tamamlamak |
27) |
Dişhekimliğinde renk seçimi |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak, kompozit lamine işleminin tamamlanması |
28) |
Post-core uygulamaları |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak, post-core işlemlerine devam etmek |
29) |
Diş hekimliğinde estetik |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak, post- core döküm işlemlerine devam etmek |
30) |
Tüm derslerin gözden geçirilmesi
Soru ve cevap
|
Post-core simantasyon aşamalarını tamamlamak |
31) |
Protetik Diş Tedavisi Kliniğine Hazırlık |
Final sınavı için çalışmak |
32) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|