PSY261 English for Psychology Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (%30 İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (%30 İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY261
Ders İsmi: English for Psychology I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUAZZEZ IŞIL ESENDİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MELDA ENGİNSU
Öğr.Gör. MUAZZEZ IŞIL ESENDİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin psikoloji terimlerini anlamaları ve öğrenmelerini, okudukları makaleler yardımıyla kelime bilgilerini artırmayı ve dil bilgisini yapılandırmayı, haftanın konusuyla ilgili yazılı ve sözlü metinler yardımıyla okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeyi, iletişim becerilerini genişleterek hedef dilde kendilerini ifade etmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin yeni kelimeler, sözcük öbekleri ve konuşmalardan oluşan özgün bağlamlar oluşturarak mesleki kelime dağarcığını genişletmelerini, dönem içerisinde anlaşılır bir dil bilgisinin sağlanmasıyla mesleki dil bilgisini yapılandırmayı, okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste, ilgili metinlerin yardımıyla, öğrencilerin kendi dillerindeki iletişim becerilerini ve akıcılığını geliştirerek hedef dilde kendilerini ifade etme konusunda güvenlerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda dersler, açıklama, sınıf çalışması, tartışma ve grup çalışmaları biçiminde yapılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikoloji terimlerini açıklamak ve karşılaştırmak.
2) Makaleleri ve psikoloji alanına ait okuduğu özgün metinleri aynı anlamı verecek şekilde tekrar yazmak ve özetlemek.
3) Vaka analizi yapma, takım çalışmalarına katılma, sunum yapma gibi gerekli iletişim becerilerini geliştirmek.
4) Psikoloji metinlerini analiz etmek ve uygun terminolojiyi kullanmak.
5) Konuyla ilgili metinleri eleştirel bir gözle okumak, yorumlamak ve çıkarımlarını yazmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoloji nedir? Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
2) Psikoloji Dalları, Okuma ve yazma Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
3) Saf ve Uygulamalı Bilim Süreç ve Kişi Yaklaşımları Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
4) Uygulamada Psikoloji Zihinsel Bozukluklar ve Fobiler Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
5) Psikoloji ve Bilgisayarlar ve Sanal Gerçeklik ve Akıl Hastalıklarının Teşhisi Üzerine Okumalar Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
6) Düşler ve Kişilik & Düşlere Yaklaşımlar – Freudyen Yaklaşım Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
7) Düşlere Yaklaşımlar – Freudyen Yaklaşım Freud & Jung Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
8) Bilişsel Gelişim ve Eğitim Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
9) Kültürler Arası Düşünce ve Dil Gelişimi Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
10) Vygotsky ve Piaget- Okuduğunu Anlama Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
11) Kelime Çalışması ve Karmaşık Cümleler Yazma Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
12) Belirli bir konuda Fikir Düzenleme ve Etkili Sunum Hazırlama Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
13) Ruhsal Bozukluklar Üzerine Sunumlar Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
14) Ruhsal Bozukluklarla İlgili Öğrenci Sunumları Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
15) Tekrar Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Phillips, Terry &Short, Jane. English for Psychology in Higher Education Studies Course Book. Garnet Publishing, South Street UK, 2010 ISBN-978-85964446 1
Diğer Kaynaklar: Phillips, Terry &Short, Jane. English for Psychology in Higher Education Studies Course Book. Garnet Publishing, South Street UK, 2010 ISBN-978-85964446 1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. 5
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. 5
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. 5
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. 5
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. 5
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 9 27
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 135