Dersin Amacı: |
Aşağıdaki hedefler üçüncü yıl stüdyoları için ortaktır:
1. Çoklu makro ve mikro ölçekler (1/5000 - 1/200 arası) arasında tutarlı geçişlerde analiz, planlama ve tasarım konusunda bilgi edinme; programın karmaşıklığı içinde alternatif ana plan fikirleri oluşturup çok işlevli kamu binaları tasarlamaya kadar her ölçeğin tam olarak ifade edilme becerisi.
2. Mimari tasarımda tutumların geliştirilmesi, bina yapımında ileri teknolojiler ve manuel ve bilgisayar destekli çizimler ve modeller için sunum teknikleri.
3. Tasarım kavram ve fikirlerinin sözlü ve görsel sunumunda gelişme.
4. Tasarım problemlerinin çevresel, sosyal, kültürel ve kentsel yönlere göre analizi
5. Tarihsel bağlamda yeni binaların tasarımında farkındalık gelişimi
|
Dersin İçeriği: |
Tüm bu bilgi ve becerilere temel alan, , kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Açılış, tanışma,
Verilen konu ve alanı üzerine açıklama, Atölye çalışması
|
|
2) |
Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program |
|
3) |
Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program İzdüşüm Yöntemleri – Eşlenik Dik İzdüşüm
|
|
4) |
Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/5000, 1/2000, 1/1000 |
|
5) |
Atölye Çalışması, Kent Mekanı Tasarımı + Mimari Tasarım 1/5000, 1/2000, 1/1000 |
|
6) |
1.ESKİZ Calışması,
Mimari tasarım Ölçek:1/5000,1/2000,1/1000 ve Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları
|
|
7) |
Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000 |
|
8) |
Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000 |
|
9) |
1. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000 |
|
10) |
Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500 |
|
11) |
Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500 |
|
12) |
2. ESKİZ ve Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 |
|
13) |
Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 |
|
14) |
2. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200 |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ayfer Bartu ve Cenk Özbay, 2014, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar (İstanbul: Metis Yayınları).
Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).
|
Diğer Kaynaklar: |
Ayfer Bartu ve Cenk Özbay, 2014, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar (İstanbul: Metis Yayınları).
Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
5 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
5 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
5 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
5 |