ARCD401 Architectural Design-5İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCD401
Ders İsmi: Architectural Design-5
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 14 9 14
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu: ARCD302 - Architectural Design-4 | B041@ERA - Architectural Desing-4 | (D_6/5_)@ERA - Architectural Project VI | ICAR14@ERA - Architectural Desing-2
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NEVBAHAR ATALAY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DEMET IRKLI ERYILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: The object of the design process is that the project, which is design by future architects, is considered as ecological, social and economical. In this process it is expected to future architects by using handcraft and mental coordination to design different place solutions and consider different user requirements. In this regarg, it is expected to future architects to design patial solutions which is convenient for construction from urban scale to details. In addition, it is objected that settlement is an example in terms of sustainability and urbanization and to create awareness for local community.
Dersin İçeriği: Verilen çalışma alanında, sosyal ve ekolojik sürdürebilirlik kapasitesi içerisinde kentsel tasarım ölçeğinden başlayarak seçilen konulara göre mimari tasarım ölçeğinde bir çalışma yapılacaktır. Üst ölçekte yapılan çalışmaların ardından yapı ölçeğinde, geniş açıklık çözümleri düşünülerek tasarım yapılması öğrencilerden beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım, Yaratıcı Düşünme, bilgi ve becerileri,
2) Tarih, Kuram, Kültür, Sanat bilgi ve becerileri,
3) Çevre, Kent, Toplum bilgi ve becerileri,
4) Teknoloji bilgi ve becerileri,
5) Meslek ortamı bilgi ve becerileri
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açılış, Tanışma, Kentsel Tasarıma Yaklaşım, Grupların Açıklanması, Dökümanların Teslimi, Çalışma alanının bireysel olarak keşfedilmesi ve alanın ön analiz çalışmalarına başlanması Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
2) Atölye Çalışması, Verilen belgeler, okumalar, verilen çalışma alanına ilişkin ön saptamalar ve grup halinde yapılacak olan analiz çalışmaları başlangıcı ve kentsel ölçekteki 3D çalışmalarına ve maket çalışmalarına başlanması, Saha Gezisi, Alan Çalışması Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
3) Atölye Çalışması, Proje Alanı analizlerinin her bir grup içinde sunumu, proje alanının konusu bağlamında değerlendirilmesi, proje konusu önerilmesi ve programın detaylı anlatımı, bireysel maket ve 3D çalışmalarına başlanması, grup içi yapılan sunumlara ve bireysel proje önerilerine bağlı olarak analiz çalışmasındaki eksikliklerin belirlenmesi, kentsel ölçekteki 3D ve maket çalışmalarına devam edilmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
4) Atölye Çalışması, Kentsel tasarım ölçeğinde çalışmalara devam edilmesi, Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
5) Atölye Çalışması, Kentsel analiz çalışmalarının sunumu, tasarım ön kararların verilmesi, eskiz çalışmaları, mimari senaryo ve mimari programın tanımlanması, yerleşim kararları, Kentsel tasarım ölçeğinde çalışmalara devam edilmesi, arazi çalışmalarına uygun yerleşimin tam olarak belirlenmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
6) Atölye Çalışması, Vaziyet planı ve yerleşimin peyzaj çalışmalarının kesinleştirilmesi, yapıların çevreyle beraber vaziyet planında düzenlenmesi, bu doğrultuda tasarım kararlarının belirlenmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
7) Atölye Çalışması, Projelerin 1/500 ölçeğinde plan, kesit ve görünüş olarak önerisi ve belirlenmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
8) Atölye Çalışması, Bireysel projelerin grup içi sunumu, (1/1000 ölçekli plan ve 1/500 plan, kesit ve görünüşler), 1/200 plan, kesit ve görünüş önerilerine başlanması Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
9) Atölye Çalışması, 1/200 plan, kesit ve görünüş önerilerine devam edilmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
10) 2. JÜRİ Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
11) Atölye Çalışması, 1/100 ölçeğinde ıslak mekan gibi detayın işlenmesi gereken alanların plan, kesit ve görünüş önerilerine devam edilmesi, Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
12) Atölye Çalışması, 1/500, 1/200 ve 1/100 ölçeğinde bireysel proje çalışmalarına devam edilmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
13) Atölye Çalışması, 1/500, 1/200 ve 1/100 ölçeğinde bireysel proje çalışmalarına devam edilmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
14) Atölye Çalışması, Final Jürisine yönelik son kararların verilmesi Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard
Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul
Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey
Diğer Kaynaklar: Lynch K., 1974. The Image of the City, USA Harvard
Neufert-Yapı Tasarım Bilgisi, Beta Yayıncılık, İstanbul
Ching, F., 2007. Architecture, Form, Space and Order, New Jersey

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 4
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 3
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 3
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Juri 2 % 40
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 2 28 56
Proje 1 116 116
Ödevler 3 8 24
Rapor Teslimi 3 16 48
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 420