Dersin Amacı: |
Yaratıcı Düşünme Becerileri dersinde öğrenciler, yaratıcılık, yaratıcı düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar, Analojik Düşünme, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Iraksak Düşünme vb. yaratıcı düşünmeye uygun tekniklerle uygulama yapar, kendi yaratıcılığının farkına varır ve yaratıcılığın geliştirilebilir bir olgu olduğunu kavrar, yaratıcı düşünme önündeki engelleri öğrenir.
Öğrenciler Yaratıcı Düşünme Becerileri dersi ile, soru sormaya özendirilme, çevre ile etkileşim imkanı, hayal kurmaya teşvik etme, kendini ifade etme, problem çözmeye istekli olma, merak uyandırma vb. kavramlarıyla ve yaratıcılık, yaratıcı düşünme becerileri konusundaki farkındalıkları ile hazırlanmakta oldukları iş yaşamına da katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencinin düşünme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramlarıyla ilişkisinin uygulamalı olarak pekiştirir. Problem çözme becerileri, grup çalışmasına, öğrenciyi yaşamına hazırlayacak düşünme becerileri ve sınavlarda uygulanacak sunum yapma becerilerini kapsar.
Misafir öğretim görevlisi, sanat terapisti derse konuk olarak uygulama yapar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma - Derse genel bir bakış. |
None |
2) |
Düşünce nedir? Düşünme biçimleri nelerdir? |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
3) |
Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
4) |
Yaratıcı Bireyin Özellikleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
5) |
Yaratıcılığın Temel Boyutları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
6) |
Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
7) |
Vize Uygulaması.
Proje-1 (Teslim/Sunum). |
None |
8) |
Yaratıcı Düşünme Süreci. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
9) |
Altı Şapka Düşünme Tekniği.
Sınıf İçi uygulamalar. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
10) |
Beyin Fırtınası Tekniği.
Tekniğin sınıf içinde uygulanması. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
11) |
Yaratıcı Metin Yazım Uygulamaları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
|
12) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar. |
None |
13) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar -2 |
None |
14) |
Final Sınavı.
Proje-2 (Teslim/Sunum) |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|