EGT-512 Türk Eğitim Sistemi ve İşleyişiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-512
Ders İsmi: Türk Eğitim Sistemi ve İşleyişi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
Dersin İçeriği: Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetsel ve örgütsel sorunlar, eğitim yönetimi yaklaşımları, eğitim yönetimi kuramlarının işleyişi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türk Eğitim Sistemini yapısal olarak çözümleyebilme.
2) Yönetim yaklaşımlarını yorumlamada örgütlerde insan doğasına ilişkin bakış açılarını açıklayabilme.
3) Klasik ve çağdaş yönetim kuramlarını örgütsel işleyiş açısından kavrayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Türk eğitim sistemindeki yönetsel ve örgütsel sorunları kavrayabilme
2) Eğitim sisteminin ve okulların temel özelliklerini açıklayabilme
3) Eğitim yönetimi alanındaki temel kavramları açıklayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
2) Eğitim sisteminin yasal temelleri Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
3) Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim yapısı- Merkez örgütü Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
4) Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim yapısı- Taşra örgütü Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
5) Eğitim Sisteminde Öğretim Kademeleri: Okul öncesi ve Temel Eğitim Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
6) Eğitim sisteminde öğretim kademeleri: Ortaöğretim- Yükseköğretim Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
7) Ara sınav
8) Eğitim sisteminde insani ve fiziki kaynaklar Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
9) Eğitim ve yönetim alanıyla ilgili temel kavramlar. İnsan doğasına ilişkin sayıltılar Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
10) Yönetim Kuramları ve süreçleri Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
11) Sosyal bir sistem olarak okul ve okul yönetimi Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
12) Okul Etkililiği ve Değişim Yönetimi Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
13) Okullarda kültür ve iklim Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar: Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

6

2

3

4

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme 3
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 3
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 6 6
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 113