Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin işlenme yöntemi |
|
2) |
uluslararası ticaretin Türkiye ve dünyada gelişimi
Türkiye dış ticaretinde kırılma noktaları
güncel konuların gelişimi; |
Konu ile ilgili video gösterimi |
3) |
• İş tasarımında süreçleri anlamak
• İş tasarımı türleri öğrenmek
• İş tasarımı modellerini anlamak
|
|
4) |
• Üstel büyüme pozisyonu ve dış ticaretteki önemi
• İş organizasyonu ve iş modeli seçiminde üstel büyüme potansiyeli
Oluşturulması
Bu bağlamda üretim yapacak iş modeli
Tedarik yapacak iş modeli
|
|
5) |
• Değer yaratma sürecinin tasarlanması;
• Tasarlanan değer paketinin ticarileştirilmesi için bir iş modelinin geliştirilmesi;
• Modelin tüm paydaşlarının tanımlanması
• Paydaşların çalışma modellerinin oluşturulması
|
|
6) |
• Dış ticarete yönelik girişimi başlatmak
• tam gelişmiş resmi iş planının hazırlanması;
• KOSGEB modelinden yararlanmak
• İş planının il kısmının tanımlanması ve devlet desteklerinin incelenmesi
|
|
7) |
• İş dizayn edilirken gerekli sermayenin planlanması,
• Tahmin edilen sermayenin finansmanının tasarlanması
• %...özkaynak
% ...yabancı kaynak
(%... nakdi sermaye,%.....ayni sermaye)
Yatırımın risklerinin anlaşılması
Amaca ulaşmak için dizayn edilen işin organizasyon modelinin oluşturulması
|
|
8) |
• Organizasyonun analizi
• Organizasyonun şeması
• Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin tanımlanması
• Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin görev tanımlarının oluşturulması
• Organizasyonda iş akışının saptanması |
|
9) |
• Yatırım teşvik nedeni ile yatırımcılara verilen destekleri anlamak
• Yatırım teşvik belgesinin nereden ve nasıl alınacağının incelenmesi
• YTB Analizi ve iş dizaynı içindeki rolü ve önemi
|
|
10) |
• İş modelinde üretim ve süreçleri
• İş modelinde tedarik ve süreçleri
• Ortaya çıkabilecek riskler ve önlemler
|
|
11) |
• Dış Yatırım Türleri
• Dış Yatırım mevzuatı
• Dışardan yatırım türleri
• Kapsamı uygulanması
|
|
12) |
• Satış strateji oluşturulurken güçlü ve zayıf yönlerin ele alınmaıs fırsat ve tehditlerin ortaya konulması
• Türkiye’nin STA’ları,STA ile kazanımlar
• STA’nı kapsamı ve bu kapsama giren ürünler
|
|
13) |
• Paris Anlaşması
• Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi kapsamında
• İklim değişikliğinin azaltılması noktasında ülkelerin üzerine düşenler Bu konuda ülkelerin adaptasyonu
• Konunun finansmanı ,Türkiye’nin imzaladığı Anlaşmanın ,
• Kapsamı
• Anlamı
• Yaptırımları
• Zorunlulukları
|
|
14) |
• Kolay Destek sayfasına giriş yaparak Bakanlığımız tarafından verilen desteklere yönelik detaylara kolay anlaşılır biçimde nasıl ulaşılabilinir.
• İhracat kokpiti ile hedef Pazar belirleme konusunda Ticaret Bakanlığı taraından oluşturulan, Müşavirler tarafından desteklenen bir yazılım programının anlatımı yapılacaktır.
• Türk Ticaret Merkezleri; Kuruluşu tanımı , anlamı, amacı
|
|
15) |
• Final sunumları
• İhracatçı iş insanlarından oluşan Jüri karşısında sunum yapmak
• Çözüm Önerileri ve Ön görüler
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|